Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

31 Ağustos 2012 Cuma

Sırt Çantam

İyi ki dünyaya sırt çantam olarak gelmemişim.
Çünkü bizim evde en hak etmediği muameleyi o görüyor.
Tatile çıkarken, kısa seyahatlere giderken, her zaman sıkış tepiş, itelenerek, alabileceğinden fazla yük koymaya çalışıyoruz içine. Aslına bakarsanız zaman zaman aynı şeyi kendimize de yapıyoruz. Bazen alabileceğimizden fazla sorumluluk, beynimizi gereksiz yere meşgul eden fazla ayrıntılar, beynimize ihtiyacımız olmadığı halde doldurduğumuz gereksiz şeyler (dedikodu vb.)...
İşte bunlar da bizim sırt çantası gibi, taşıyabileceğimizden fazla olan yüklerimiz.
Neyse gelelim bizim sırt çantası neden tekrar ortaya çıktı.
Şöyle anlatayım...
Birçok kişi tatile çıkmadan önce yaptığı alışverişlerinde mayo, bikini, terlik, güneş yağı gibi şeyler aldı.
Biz de yarın tatile çıkıyoruz.
Bu tatil için yaptığımız alışverişte, kalın polarlar, yağmurluklar, botlar vardı.
Herkes güneşlenerek bronzlaştırdığı tenini koruma derdine düşe dursun, biz yarın itibariyle Doğu Karadeniz'de tura başlıyoruz sevgili dostlar.
Tur yetkilileri yanımıza almamız gerekenlerin listesini mail yoluyla göndermiş.
Bu liste mayo ile başlıyor, polarların üzerine giyilecek anorak montla bitiyor.
Kalın çoraplar, deniz için koruyucu krem, kalın kazak, deniz havlusu gibi bir liste.
Maçahel yaylalarından, Batum'a kadar uzanan bir yolculuk olacağı için, liste biraz tuhaf.
Şimdi tüm bunları iki sırt çantasına sığdırın bakalım.
Siz olsaydınız dünyaya bizim sırt çantaları olarak gelmek ister miydiniz?
Ama eminim ki sırt çantam da dünyaya ben olarak gelmek istemezdi.
Neyse oralardan size gelişmeleri aktarırım.
Paris sözümü de unutmuş değilim.
Eveeeet,
Satırlarıma burada son verirken, küçüklerin gözlerinden, büyüklerin ellerinden öperim.
Allah bir yastıkta kocatsın,
Hepiniz doğum gününü kutlar,
Yeni yılın size ve ailenize sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.
Tamam sustummm.
Biraz kafam karışık da.
Uyyyy cideyrum daa, Karadeniz'e cideyrum.
Sevculerimle...

Heyyfi daa.

- Posted using BlogPress from my iPad

32 yorum:

  1. heyyfi demek gidiyosun beni güzel yorumlarından mahrum bıraksın
    :(
    neyse çabuk git dön
    =)
    çekilişe katısaydın keşke belki döndüğünde hediyeyi sana postalardım ne dersin
    hadi iyi tatiller=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En şirin otuz yıl, gidiyorum ama oradan da yazı ve yorumlarım devam edecek.
      Ben olmasam da duyuruyu hemen buradan yapalım.
      Otuz Şirin Yıl da çekiliş vaaarrrrr!
      Katılmak için, 30sirinyl.blogspot.com adresine gidiniiiiz. Muhteşem hediyeler var benden söylemesi:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Canim keyifli tatiller sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arzu,
      Çok teşekkür ederim.
      Oradan da sizlerle olacağım inşallah.
      Tariflerinin yakın takibindeyim, harikalar yaratıyorsun canım.
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir gezi olacak acaba??? Karadeniz gidilesi görülesi yerlerden biri ve o yemyeşil doğayı gezeceğin için çok şanslısın :)

    Bol bol gez ve anı biriktir bizim için :)

    İyi Tatiller!!!

    YanıtlaSil
  4. Deniz'ciğim çok teşekkür ederim.
    Fotoğraflarımı, gözlemlerimi paylaşmaya çalışacağım oradan da.
    Bu arada Kürk Mantolu Madonna bitmek üzere.
    Senin nasıl gidiyor:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. o güzel mis gibi havadan bizler içinde soluyun..:)keyifli tatiller diliyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevil'ciğim,
      Oradan da umarım haberleri iletirim siz dostlara.
      Bu arada hala senin böğürtlenli pastayı düşünüyorum:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  6. yaa blogun ismi cok keyifliymis cok sevdim:) karadeniz gezmek icin super gercekten yemsyesil bir doga oh ne guzel bol keyifler:) bu arada bende kurk mantolu madonnayi okumustum ve cok begenmistim cnm:)) blogunu keyifle takibe aliyorum bende seni bekerim bloguma sevgilerimlee:))bir de venedigi bende cok begenmistim paris postunuda merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  7. Essra hoş geldin, ne iyi ettin de geldin.
    Müsaitsen bu yorumu bitirip ben de sana geleceğim:)
    Evet Karadeniz turu için çok heyecanlıyım.
    En kısa sürede de Paris'i yayınlayacağım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. iyi tatiller:)
    bavul yapmak zor,
    zor ama,
    en zoru her mevsimin yaşanabileceği bir yere giderken sanırım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sevgili Cepaynası, bir günümüz yaylalarda sıkı soğukla geçecek, bir gün sular içinde.
      Oradan da paylaşıyor olacağım, bakalım bizi neler bekliyor:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  9. süper..Hayırlı yolculuklar..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sade ve sadece.
      Görüşmek dileğiyle...
      Sevgilerimle...

      Sil
  10. yazdım almadı bu yorum şeysi ya da ben beceremedim bilmiyorum. dedim ki çayın taze diye geldik emme gidiyormuşsun. uğurlar ola o vakit. dönünce içeriz artık çayı.evet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidiyorum ama çayım da olacak, iki lafın belini kıracak vaktimde:)(diye ümit ediyorum)
      Heyyfi Karadeniz'den bildiriyor olacak:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  11. O kadar çok istiyoruz ki bir Karadeniz turu :)
    Kendim gidiyor gibi sevindim inan.
    İyi tatiller diliyorum daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke beraber gidiyor olabilseydik.
      Ama inan oralardan durum güncellemeleri için elimden geleni yapacağım:)
      Uyyyy haçen teşekkür ediyorum daa:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  12. "Gayrı dayanamam ben bu hasrete, ya beni de götür, ya sen de gitme" desem :)
    Keyifli tatiller dilerim, şöylee manzaraya karşı çay içerken bir yudum da benim yerime iç emi...
    Sağlıcakla git gel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'ciğim, tatlı blog arkadaşım benim,
      Fiziksel olarak seni oralara götüremesem de fırsat buldukça bilgilendirmeye çalışacağım.
      Şu an itibariyle Trabzon'a gelmiş bulunuyoruz, hava yağdı yağacak:)
      Dediğin gibi çayı içeceğim akadaşım hepimizin yerine...
      Sevgilerimle...

      Sil
  13. O güzel gönlüne göre bir tatil olur inşallah. Aman çok yağmur çamur olmasın da! Hiç sevmem çünküm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy benim depresif 'im gelmiş!
      Ayu'cuğum yahu nerelerdesin sen:)
      Yağmur konusuna gelince şu an Trabzon'a yeni girdik ve yağmur bastıracak gibi.
      Dakka bir gol bir yani.
      Her türlü hava koşuluna uygun hazırlandığımız için sorun yok gibi.
      Sen tatile devam anladığım kadarıyla.
      Yakışır benim datlı ayucuğuma:)
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. Yarından itibaren oralara sağanak yağış verdi hava durumu, aman dikkat et :)

      Ben az yuvama önce yuvaya dönüş yaptım. Yarın işbaşı efenim. Digiturk'üme kavuştum sonundaaaa :)))

      Sil
  14. Merhabalar canım,
    Hayırlı yolculuklar diliyorum.Güle güle git güzel anılarla gel yediğin içtiğin senin olsun,gezdiğin gördün yerlerle ilgili anılarını bekliyoruz:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Seval'ciğim, buralarda çok nadir internet çekiyor. Dönünce post yazabileceğim.
      Buralar harika.
      Sizleri özledim.
      Sevgilerimle...

      Sil
  15. benim için de gez,bol ,bol resim yayınla .Dün aslında karadenizi andım,ben yemekçiyim ya,erik reçeli yapmıştım,tabi yıllar önceki gibi tadını bulamadım,belki dedim karadeniz havası memleketine benziyoru,orasının eriklerinden olur aradığım tat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazes'ciğim, buralar harika.
      Eriklerde havalar da, insanlar da harika.
      Ancak dönünce paylaşabilecğm gibi görünüyor.
      Sevgilerimle...

      Sil
  16. bu güzel tura katılmak için sırt çantanız olmak isterdim bence :) Bloğunu yeni keşfettim bana da beklerim. www.gecekiyafeti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten muhteşem bir turdu.
      Hoşgeldiniz bu arada.
      Sevgilerimle...

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. Mazes'ciğim, canım benim, döndüm sonunda.
      Özlemişim sizleri:)

      Sil
  18. e hadi özlettin kendini neler yaptın neler yaptın heyficim :):)

    YanıtlaSil