Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

19 Mayıs 2013 Pazar

BUGÜN YAĞMUR YOK HAVADA...

19 Mayıs 1919, kurtuluşa giden yılların başlangıcı, inaçlı yüreklerin ve Büyük Önder'in sayesinde yıllarca kutlanacak milli bir bayrama dönüştü.
Lisedeyken, 19 Mayıs yaklaşırken, annemin komşu teyzelerle ayaküstü yaptığı konuşma bugün gibi kulaklarımda: "havada yağış olmasa da, çocuklar bayramlarının tadını çıkarsalar"...
Havada en azgın yağış bile olsa kutlanırdı bayramlar. En fazla ıslanırdık, ciddiye almazdık azgın yağışları...
Bugün bayramımız kutlanıyor, ülkemin her yerinde, her yüreğinde.
Azgın yağışlar olsa bile ülkemde, kutlanacak mutlaka. Emanet çünkü bize...


Bugün biraz bulutlu, keyifsiz, acılı, karanlık ama, yağmur yok havada...
Coşkuyla kutlamak gerek bu büyük günü,
Bugün de, yarın da...
Bayramımız kutlu olsun...

Sevgilerimle...
Heyyfi...


- Posted using BlogPress from my iPad

28 yorum:

  1. Heyyficiğim senin de bayramın kutlu olsun canım, Ata'mızın doğum günüm dediği bir günü kutlamamızı engellemek, biber gazı sıkmak, su sıkmak isteyenlere inat inşallah hava da yağmursuz olacak..
    sevgilerimle Bücürük'le öpüyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'ciğim, hepimizin bayramı kutlu olsun.
      Cokşumuz daim olsun.
      Sevgiler canım...

      Sil
  2. Bayramımız kutlu olsun...daima...

    YanıtlaSil
  3. 19 Mayıs, Mayıs'ın 19'u diye başlayan güçlü, kendinden emin bir ses tonuyla ve duyguyu iliklerine kadar hissettiğin şiirler okunurdu canım bayramlarda ve hala kulaklarımda...
    Geçmişi özlemek istemiyorum.Yine ve daima o çoşku yaşatılsın, bayramlar bize Atamızdan emanet.
    Canım arkadaşım bayramımız kutlu, mutlu olsun.
    Sevgiyle sarılırım kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznur'cuğum, ne güzel dile getirmişsin.
      Bayramımız kutlu olsun.
      Bu arada çarşamba akşamı saat 18:00 de olacakmış imza günü.
      Eğer sen de uygun olabilirsen belki seni de görebilirim:)

      Sil
  4. Kutlu olsun Bayramımız. Azgın yağışlar yağmur değil ama azgın çok şey aldı başını gidiyor ülkemizde. Koyduğun resimden ATAM kırgın, küskün bakıyor sanki Heyyfi'm. Atam İzindeyiz. Emanetine sahip çıkacağını umuyoruz Gençliğin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ablacığım, gençlik mutlaka sahip çıkacaktır.
      Sevgiler...

      Sil
  5. Bagimsizligin ilk adimi olan bu guzel bayram oncelikle genclere sonrada bizlere kutlu mutlu ugurlu ola ins..keyifli pazarlar canim sevgilerle.. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileklerine katılıyorum canım...
      Sanada keyifli pazarlar Arzu'cuğum...

      Sil
  6. Saat 19.00'da bu ülkenin Atatürkçü bir teyzesi olarak, bayrağımı, dövizimi ve ailemi alıp, Bağdat Caddesi, Suadiye başlama noktasından göğsümü gere gere yürüyeceğim:) Bayramımız kutlu olsun. Heyyfi okul yıllarımda, bayrak taşıma görevi benimdi:) Boyum uzun olduğu için:) Artık kısalıyorum ama bayrağımı taşımama engel olamıyor:))) Kocaman sevgiler can kız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız Nilgün'cüğüm.
      bugün tek yürek olduk hepimiz.
      Bayrak taşıma görevine ben de bayılırdım:)

      Muhteşem bir akşam olacak eminim.
      Sevgiler...

      Sil
  7. Ne Mutlu Türküm Diyene...

    YanıtlaSil
  8. Ülkemin uzağındaki başka ülkelerde de bir çok yürekte kutlanıyor bayramımız.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, uzaklarda da kutlanıyor. Yürekler aynı atıyor...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  9. Canım benim, bayramımız kutlu olsun. Bu gün Türkiye Cumhuriyeti'nin bir nevi doğum günü, Cumhuriyetimizde bayramlarımızda hep var olsun. Atamız nurlar içinde yatsın.
    Anıtkabir çok coşkuluydu, insan umutlanıyor.
    Öptüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidemedim Anıtkabire:(
      Elif'im, bayramımız kutlu olsun canım...
      Seni kocaman öpüyorum...

      Sil
  10. Bugunde Yarinda Bayramimiz Kutlu Olsun ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha nice bayramlara canım...
      Öpüyorum seni...

      Sil
  11. En güzel, en coşkulu kutlanan yerlerden biriydi Ankara. Böyle zamanlarda memleketimi çok seviyorum. Hepimize kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'nın yeri bir başka gerçekten:)
      Sevgiler İlhan...

      Sil
  12. kimsenin gücü etmesin bu cumhuriyeti yıkmaya ,kimsenin eli bayrağımıza leke sürmesin ,kimse özgürlüğe dokunmasın .Nice,nice cumhuriyeti simgeleyen bayramlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel dileklerine katılıyorum canım...
      Sevgiler Mazes'im...

      Sil
  13. Canım,
    19 Mayıs tam bağımsızlık demektir. Umutsuzluğa kapılanlar Anıtkabir de olmalıydılar.
    Sonsuza kadar 19 Mayıslar yaşasın
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, umutsuzluğa kapılanlar olsunlar Anıtkabir'de...
      Her zaman her daim ziyaret edilip, heyecan duyulan biryer Anıtkabir...
      Sevgiler canım...

      Sil
  14. kutlamayanlara,sokağa çıkmayanlara inat şimdi daha çok kutlamak istiyorum oysa ben..herşeye rağmen umutsuzluğa düşmemeli her zaman dimdik ve omuzomuza olmalıyız..yaşasın Mustafa Kemal Atatürk!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım, şimdi değerlerimize daha da sıkı sıkı bağlanma zamanı...

      Sil
  15. hangi şiddette yağarsa yağsın hiç aldırmadık kutlama yapmak için.
    kutlama bizzat katılamıyorum, eskisi gibi de kutlanmıyor zaten ama benim yüreğim hala pır pır her bayramda, her özel günde...

    YanıtlaSil