Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

29 Mayıs 2013 Çarşamba

BİR 29 MAYIS HİKAYESİ...

29 Mayıs 1953 yılında, evlerden birinde bir erkek çocuk dünyaya geldi. Doğduğu o gün, İstanbul'un fethinin 500. yıl kutlamalarıyla aynı güne rast gelmişti. Bunun için dışarıda kutlamalar yapılıyordu. Ev halkı dedi ki, "Bu çocuğun bugün doğması bir işaret olmalı, ismi mutlaka Fatih olacak."
Bebeğin ismi Fatih oldu...
Sonra düşündüler ve dediler ki, "Sadece Fatih yeterli olmaz, bugün doğduğu için ikinci isim olarak Mehmet de eklemeliyiz..."
Bebeğin ismi, Mehmet Fatih oldu...
Evin teyzesi, bütün ailenin çok saygı duyduğu biriydi. Dedi ki:" Hayır, ben bu çocuğun isminin Uğur olmasını istiyorum, mutlaka uğur getirecek bu aileye..."
Ev halkı teyzeyi kıramadı.
Bebeğin ismi Mehmet Fatih Uğur oldu...


Yıllar sonra Karadeniz'in küçük bir şehrinde bir kız bebek doğdu.
Yıllar, elele verdi.
Yağmurun toprakla buluşması gibi, gökteki yerdekiyle buluştu...
Evlendiler...
Bugün hem nişan yıldönümleri, hem de kadının "hocam ve kocam" dediği eşinin doğum günü...

Canım kocam, doğduğun gün için şükrediyorum...
Ruhunun, ruhuma dokunduğu gün için şükrediyorum...
Kalbin kalbime ulaştığı için şükrediyorum...
Seni çok seviyorum...

Heyyfi...

- Posted using BlogPress from my iPad

49 yorum:

  1. :))) iyi ki halalar, görümceler, dünürler de isim önerme işine dahil olmamışlar yoksa İspanyol soyluları gibi 8 - 9 isimli bir kocan olacakmış:)))) bu arada isim doğduğu güne gerçekten cuk oturmuş.
    Benim de oğlum o günde doğsaydı aynı ismi koyardım.
    Kutlu olsun heyficim, maşallah ve nice yıllara...:)

    not: Adamı bu kadar şımartma, bilmesin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'ciğim, İspanya'ya her gittiğimizde kredi kartı kullandığında, kasadakiler şöyle bir bakıyor zaten:)) İsim değişik gelmese memleketin asilzadesi sanacaklar:)))
      Gerçi o benim asilzadem zaten:)

      Bu arada, bazen insanlar birbirini şımartsalar ne güzel olurdu. Daha çok sevgi dolu bir dünyamız olurdu. Zaten bu ilgiden şımaracak bir kişi olsa, benim eşim olmazdı:)
      Güzel dileklerin için çok çok teşekkür ederim canım...
      Sana ve Bücürüğe sevgilerimi yolluyorum...

      Sil
  2. Allah muhabbetinizi arttırsın arkadaşım. Siz çok hoşsunuz. Adosh'un doğum gününü kutluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz canım....
      Biz de sevgiler yolluyoruz...

      Sil
  3. Ağzınızın tadı hiç bozulmasın, hep gülün, daha nice nice mutlu günlerinizi hep elelele karşılayın...
    Sağlıklı ve huzurlu günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...
      Sana sevgilrimi yolluyorum...

      Sil
  4. mutluluğunuz daim olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtap'cığım...
      Sevgiler sana...

      Sil
  5. Sevgili Mehmet Fatih Uğur; can kıza, uğur getirdiğin, kalbini fethettiğin ve ismin Mehmet olduğu için adlarınla çok yaşa:) Bir oğlum olsaydı adı ya Mehmet, ya Ömer olsun isterdim.:) Meğer bir kardeşim varmış. Çok mutlu, huzurlu, sağlıklı bir yaşam diliyorum her ikinize de:) Sevgiyle kalın, güzel insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilgün, sen ne kadar tatlısın:)
      Yorumunu aynen okudum eşime. Yüzünde gülümsemeyle dinledi ve sana teşekkürlerini iletmemi istedi:)
      Güzel dileklerin ve bu içten yorumun için ben de çok teşekkür ederim.
      Sizlerle paylaştığım her güzel şey, daha da anlam kazanıyor.
      Sana sevgilerimi gönderiyorum canım...

      Sil
  6. isim anlamında ne kadar zenginmiş...
    yeni yaşını kutluyorum eniştemin:) nişan yıldönümünüzü kutluyorum.
    ben herhangi özel bir gün olmasa bile sizi kutluyorum.
    sevginizi böylesine cömertçe yaşadığınız için.
    nice nice özel ve güzel günlerinizi birlikte kutlamanızı diliyorum.
    öpüyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel insan, güzel kalpli arkadaşım, enişten de sana sevgilerini gönderdi:)
      Nice güzellikleri sizlerle yıllarca kutlamak dileğiyle, öpüyorum canım seni...
      Sevgiler...

      Sil
  7. Hayırlı olsun canım nice yıllara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kardelen.
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  8. Heyyfim aglamak serbetsmi:)) Canimin ici ikinizin bir araya gelip bu mutlulugu bizlerle paylasmanizda varmis..Esine nice seneler diyorum ve hic birbirinizden ayrilmadan uzuuun senelerde ayni mutlulukla saglikli nice nisan ve dogum gunu kutlamalariniz olsun diyorum..sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çok uzaklardaki, kalbi yakınımda olan arkadaşım, mutluluk ağlamaları serbest:)
      Bugün kendimi çok duygulu ve mutlu hissedince sizlerle de paylaşmak istedim. Sizlerle paylaşmayınca eksik olacak gibiydi. Hepiniz hayatımda çok önemlisiniz canım...
      Sana sıcacık sarıldım ve yürekten teşekkür ettim:)

      Sil
  9. Canım eşinle mutluluğunuz daim olsun:)Allah nazarlardan korusun sizi:)eşinin doğum gününü kutluyorum...Daha uzun yıllar beraber bu yolda yürümeniz dileğiyle:) sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'ciğim, çok teşekkür ederim canım...
      Hepimizin evinden mutluluk ve huzur eksik olmasın...
      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  10. Nice yil donumlerine, elele, hep sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel dileklerin için...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  11. Can Heyyfim , ben daha önce yorum yapmış eşinin doğum gününü kulamıştım, demek yayınla tuşuna basmamışım.
    Olsuun yine kutlarım, ömrünüz de , aşkınız da eşinin ismi gibi uzun ve daim olsun demiştim.
    Ayrıca mantıyı beğenmenize sevindim, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'im, tatlı arkadaşım, yorumunu görmesem bile kalbinin bizi kutladığını zaten bilirdim ben...
      Gerçi tekrar baktım ama bana ulaşmamış ilk yorum.

      Eşimin ismi gibi uzun yıllar mutluluk dileğine yürekten katılıyorum canımmm:)
      Dün mantıyı yerken yüzündeki mutluluğu anlatamam, bir de 2 gündür kabak yediği için bu mantı ona tam doğumgünü hediyesi oldu:))
      Tekrar teşekkür ederiz becerikli terazim:)

      Sil
  12. Heyyfim sağlıklı,mutlu, nice yıllara....sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Başak, çok teşekkür ederim...
      Ben de sana sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  13. Heyficim nice mutlu yılları olsun eşinin..Çok güzel yazmışsın.ÇOk çok mutlu olun..Kocaman bir maşallah sevginize ve size..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurşen'ciğim, çok teşekkür ederim canım.
      Güzel dileklerin için ayrıca teşekkür ederim...
      Sevgilerimle...

      Sil
  14. Canımm, bitanem çok duygulandım, sen tam bir aşk kadınısın, harika cümleler bunlar, eminim eşinde bunları hakeden ve sana sonsuz değer veren biri. Birlikte sonsuzluğa yelken açmanızı ve aşk ateşinizin hiç sönmemesi dileğiyle.
    Nice sağlıklı, huzur dolu yıllara canımm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok romantik biri değilimdir Öznur'cuğum:)
      Ben duygularımı yazarak daha iyi ifade edebiliyorum sanırım.
      Eşim bunları gerçekten fazlasıyla hak eden biri.
      Güzel dileklerin için teşekkür ederim arkadaşım.
      Dilerim uzun yıllar, birbirimizin güzel günlerini kutlarız bloglarımızda...
      Paylaşmak bu mutluluğu daha da artırıyor canım....
      Sana sıcacık sevgiler gönderdim Ankara'dan:)

      Sil
  15. Sizi çoooooooooooooook seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sizi çoooooook seviyoruz Ablacığım...
      Hayatımda olmanız benim için o kadar önemli ki...
      Öpüyorum hepinizi...

      Sil
  16. birlikte geçireceğiniz bir çok doğumgünleri olsun
    hiç ayrılmayın
    her zaman mutlu olun
    nice yaşlara

    cuma 12:15 gibi ben de sergide olacağım, aynı zamanda gelirseniz görüşmüş oluruz
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım güzel dilekler için çok teşekkür ederim.

      Yarın biz de o saatlerde orada olmaya çalışacağız. Seni tekrar görmek çok güzel olacak...
      Sevgiler canım...

      Sil
  17. Birlikte çok uzun sağlıklı mutlu yıllar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Lale...
      Sana sevgiler gönderiyorum canım...

      Sil

  18. Kutluyorum Heyyficiğim..
    Allah ömürlük etsin sizleri canım.

    YanıtlaSil
  19. Allah ailenle sana uzun,sağlıklı ve mutlu bir ömür nasip etsin:)Nice yaşlara inşallah

    YanıtlaSil
  20. akşam bilgisayarı açtım,dolaştım bloglarda .Canım benim ,çok,çok mutluluklar dilerim ikinize de .Birazıcık hastayım,3-4 hafta bir kırgınlık vardı ,bu hafta en son doktorumu görmek zorunda kaldım .Hiç keyfim yok ,sadece tebrik için sana geldim.

    YanıtlaSil
  21. Kutluyorum sizi. Hep böyle mutlu olmanız dileğiyle. İleride bu günün ayrıca halkın uyanış günü olarak da hatırlanacağını umut ediyorum. Nice mutlu, sağlıklı, şanslı yıllar olsun.

    YanıtlaSil
  22. Şükürlerinizi ne güzel ifade etmiş, birlikteliğinizi ne güzel anlatmışsınız.Tebrik ediyorum, nice mutlu seneler dliyorum.

    YanıtlaSil
  23. Güzel yorumlarınız için her birinize çok çok teşekkür ederim.
    Hepinize sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel nice, güzel yıllarınız olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Mutluluğunuz daim olsun yüzünüzden gülücük gönlünüzden sevgi hiç ama hiç eksilmesin sevgili heyfiiciğim ve can kardemiş MehmetFatih Uğur,. büyük kızım birbirlerini çok sevmelerine rağmen yeni boşandı ve ben kendi 33 yıllık mutlululumuzu ve böyle mutlulukları görünce onlarında mutluluk hakkıydı demekten ve de çok duygulanmaktan öteye gidemiyorum . kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. Ne güzel allah sizi ayirmasin.mutluluklar .sevgiler almanyadan.

    YanıtlaSil
  27. nice mutlu yıllara heyficiğim,
    sağlıkla geçecek nice mutlu yıllara:)

    YanıtlaSil
  28. slm.sen ne tatlısın bayıldım bloğuna.bundan sonra takipçinim.rabbim mutluluğunuzu arttırsın.sevgiler

    YanıtlaSil