Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

2 Aralık 2012 Pazar

YA OLMASAYDI...

Bugün benim için çok üretken geçiyor.
Bu kargaşanın arasında birden aklıma, şu aynalar olmasaydı ne yapardık diye geldi.
Sonra, baktım ki kendimi, varlığını çok önemsemediğmiz ama olmasaydı ne büyük eksiklik olurdu deyeceğimiz şeyleri kafamda sıralarken buldum.
Tabii kast ettiğim şeyler hayati önemi olan şeyler değil. Onlar zaten olmasaydı ne yapardık değil mi?
Örneğin, çamaşır mandalı,
Çalar saat,
Küvet tıkacı,
Düğme,
Naylon poşet koymak için yapılmış oyuncak bebekler,
Ütü masası,
Bulaşık süngeri,
Kirli sepeti,
Uzaktan kumanda,
Ayak havlusu,
Tırnak makası,
Patates salatası,
Gangnam style dansı :)
Google....gibi....
Özellikle Gangnam style olmasaydı, şu sıralar ne yapıyor ve ne dinliyor ve ne konuşuyor olurduk değil mi?
Sizler de, olmasaydı ne yapardık dediklerinizi paylaşın ve liste böyle uzayıp gitsin :))
Sevgilermle...
Heyyfi...



- Posted using BlogPress from my iPad

41 yorum:

  1. Canimm kahvalti sonrasi bir iki blogumu ziyaret edeyim dedim cay ve simidi gormeden zaten yapamiyorum:)) Bir an kendimi dusundum de ayna ile ilgili durup dururken aklima birsey gelirmiydi diye hele sonrasinda diger siraladiklarinla, baglanti kurarak dusunmek nerdeeeee....bu memleket benim dusunce kapasitemide azaltti:( zaten galiba ben gunluk hayat disinda dusunmeyide mi unuttum ne :) lay lay lom bir yasam..bugun varsa yasa, yarina bakariz..Hah bak birde hayatimizda Gangnam style da var gecenlerde gel dedim esime deneyelim..hahahah eh fena olmadi..ne yapcan Su Canada da..isimiz gucumuz dalga gecmek..hayat kisa..sarildim kocaman xo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, çok hoşsun gerçekten :)))
      Hayatı aslında o kadar da ciddiye almamak gerek. Boşuna hırslar, koşturmalar nereye kadar.
      Her anın tadını çıkartmak gerek. Bence en iyisini yapıyorsun.
      Bu arada bu gangnam durumları nereye varacak çok merak ediyorum :)))
      Sevgiler canım...

      Sil
  2. Çaaaaay- simit
    domates-beyaz peynir
    saklama kapları,
    buzdolabı poşetleri,
    tezgahları sildiğimiz sarı bezler,
    salata kurutucu,

    Mutfakta oturduğum çok mu belli oldu ne?
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'im süpersin:)))
      Ne güzel şeyler bulmuşsun.
      Çay ve simit olmasaydı ne fena olurdu gerçekten :)
      :)))))))Evet çok belli mutfakta oturduğun. Ayrıca mutfak tezgahının üzerindekiler de belli :)))
      Çok tatlısın sen Elif'im yahu.
      Güzel yorumun için teşekkürler canım...

      Sil
  3. Hahha ne eğlenceli bir yazı :)
    Hemen düşünmeye başladım bile. Ben ya bardaklar olmasaydı diye düşündüm. Ha bir de ya saat olmasaydı?
    Hayat ilginç olurdu bunlar olmasaydı.
    Gerçi Gangnam style dansı olmasaydı daha hoş olabilirdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz'ciğim, beğendiğine çok sevindim canım.
      Çok haklısın. Bardaklar olmasaydı avuçlarımızla içecektik çayları. Ne kötüüüüü.
      İnce belli bardak olmasaydı çay da içilmezdi ki canım.
      Bu arada gangnam style dansı olmasaydı, işte o zaman dünya yaşanmaz bir hal alırdı. Sanatçılarımız, kadın ve erkeklerimiz, vatandaş, ne yapardı, ne konuşurdu, nasıl vakit geçirirdi.
      Aman diyeyim, herşey olmayabilir ama gangnam style olmasaydı, sonumuz ne olurdu bilemem :)))))
      Sevgiler canım.
      Bu arada piramit pasta için tekrar teşekkürler. Çarşamba günü tekrar yapacağım misafirlerime.

      Sil
  4. Hemen aklıma gelen çay,kahve ,çaydanlık,simit ve hobi malzemelerim oldu,içimden saymaya devam ediyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın Mehtap :))
      Bende şimdi düşündüm de gerçekten yünlerim ve şişlerim olmasa ne yapardım diye :))

      Sil
  5. Gangnam style'dan nefret ediyorum artık. Videosunu ilk izlediğimde de "Hıııı bumuymuş yani" demiştim. Ama kafamı çevirdiğim her yerde bunu görmekten bıktım gerçekten :)

    O listeye ıslak mendil ve kağıt havluyu eklemek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka bir yana ayucum, insanlar bu gangnam style çıkmadan önce ne yapıyorlarmış. Her yerde gangnam var yahu. Bıkmayı geçtim artık alerjik reaksiyon başlayacak vücudumda.
      Islak mendil ve kağıt havlu çok doğru arkadaşım.
      Onlar olmasa ne yapardık gerçekten :))

      Sil
  6. Butun bunlarin olmadigi zamanlarda yasamayip da simdi yasiyor olmamiz buyuk sans. Benimde bu corbada tuzum olsun:-)
    Corba ve tuz :((((
    Kalem-Kagit
    Sac tokasi
    Sabun
    Canta

    Bakalim liste ne kadar uzayacak. Iyi eglenceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet özellikle sabun. Ne yapardık değil mi?:))
      Sevgiler Şule...

      Sil
  7. Bu liste de benden :)
    Diş fırçası
    çikolata
    blogger
    pizza
    araba
    lens
    sebze soyucu

    Sanırım şimdilik aklıma gelenler bu kadar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deniz'im , çok doğru, ne güzel şeyler eklediniz hepiniz listeye :))
      Diş fırçası süper :))

      Sil
  8. Hiç düşünmeden itiraf etmeliyim ki bende deniz olmayan yerde yaşayamıyorum sevgili Heyyfi, o bana aşk, huzur, dinginlik ve yaşam ışığı veriyor...
    İyi haftalar, güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı kişiler için deniz çok önemli. Olmazsa olmazlardan. Benim için olursa güzel, olmazsa da hayatımı kötü etkileyen bir durum değildir.
      Benim için olmazsa olmayan şey Ankara'dır :))
      Ve deniz yok :((
      İdare ediyoruz işte :))
      Sevgiler...

      Sil
  9. Kabak oyacagi, konserve açacağı,ceviz kıracağız,rondo,rende.... mutfaktan
    Çorap,don atlet..... çekmeceden..
    Kot pantolon....dolaptan
    Aslında cok uzar bu liste, şimdilik bunlar ilk aklıma gelenler.....
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepiniz harikasınız gerçekten. Harika şeyler eklediniz listeye. Listemiz harika bir hal aldı.
      Aslında ne kadar önemsiz gibi görünen ama olmazlarsa ne yapardık dedirtecek türden şeyler hepsi :))
      Katkın için teşekkürler:))

      Sil
  10. Senin listen aklıma yeni evlendiğimiz zaman yaşadığım şoku getirdi aklıma. Beyaz eşya, oturma takımları, tv, müzik seti ne gerekiyorsa alınmıştı. İlk hafta sonu markete gideceğiz eşim bir liste yapmış 3 adet A4 kağıdı dolmuştu. Mandal, çamaşır ipi, plastik leğen,rende diye uzun bir liste. Biz herşeyimiz hazır diye böbürlenirken hayati önem taşıyan bir çok şeyimizin olmadığını anlamıştık. Tabi Gangnam Style da an itibariyle çok önemli.:)) Geçen bir akşam Hülya Avşar'ı yapmaya çabalarken ki halini görünceye kadar seviyordum bu dansı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))
      Çok hoş oldu bu İlhan. Gerçekten ilk evlenmenin yanı sıra, ev taşırken bile birsürü küçük küçük eksikler çıkıyor. Epeyce de uzun listeler oluşuyor :))
      Bu gangnam dansı, artık beni zorlamaya başladı. Ülkecek bunuda atlatmayı bekliyoruz :))
      Sevgiler...

      Sil
  11. anneler olmasaydı ne yapardık;) şahane bi post bu çok sevdm çook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmen beni çok sevindirdi Coco. Gerçekten de anneler olmasaydı bu çok fena olurdu.
      Sevgiler canım...

      Sil
  12. İhtiyaçlar icatların anasıdır boşuna dememişler canım, gerçekten de minik minik şeyler önemlidir:)mesela gözlük olmasa benim gibiler ne yapardı derim bazen!!!!!ya da kitaplar olmasaydı, hele hele KEDİLER olmasa:))))
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Ya çay!!!:))çay olmasa ne yapardık?:))
    özellikle hamur işi yapınca nasıl da çay özlüyorum, hiçbir şeyim olmasa bile peynir,zeytin,tereyağlı ekmek, reçel ve çay:)))gidip yapayım bari:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Müjde'ciğim, gerçekten de ihtiyaçlar, çözümleri getiriyor. Kediler ve gözlük olmasaydı, kötü olurdu ama çok haklısın, ya çay olmasaydı:))
      Hayatta hiçbir şeyin tadı olmazdı galiba :))
      Bak şimdi benim canm da hamur işi çekti :))
      Sevgiler canım...

      Sil
  14. peki!sen soyledin bak! liste uzun olursa ben karismambak ;):
    basliyorum :
    ya ates olmasaydi ,
    ya onu yakicak cakmak kibrit olmasaydi
    ya su olmasaydi
    ya yagmur olmasaydi,
    ya bana huzur veren gunes olmasaydi,
    ya karlar yagmasaydi,
    evimin onundeki agaçlar olmasaydi
    ya hava olmasaydi,
    ya sabun olmasaydi,
    ya sampuan olmasaydi,
    ya ozon olmasaaydi
    ace olmasaydi,
    çamasir suyu olmasaydi,
    ya benim boyalar olmasaydi,
    ya resim diye bir sey olmasaydi,
    ya sanat olmasaydi,
    ya muszik olmasaydi
    sanatsiz bir dunya dusunemiyorum bile....:((((((((((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edaaaaaaa, harikasın :)))))
      Bu ne kadar güzel bir liste.
      Hepsi çok doğru ama, en çok da çamaşır suyu olmasaydı ne yapardık gerçekten :))
      Türk kadınları çamaşır suyu olmadan yapılmış temizliğe, temizlik demez:)))
      Sevgiler canım...

      Sil
  15. Hemen aklıma çay geliveriyor, arka plandaki fotoğraftan da etkileniyor olabilirim:)
    birde nutella olmasaydı ne yapardık diyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet nutella. Benim için o kadar değil ama eşimin hayatı çekilmez olurdu sanırım. Bu arada umarım hediye paketlerini de bitirmişsindir. :))
      Sevgiler...

      Sil
  16. çamaşır makinesi ve elektrik süpürgesi beni en çok etkileyenler, bulanlara her zaman iyi dileklerimi gönderiyorum...
    Listelere de şöyle bir göz attım da ne kadar da çok şeyin bağımlısı olmuşuz, olmadan yapamayız dediğimiz şeyler ne kadar fazla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çamaşır makinesi olmasaydı sanırım, kirlenmek güzeldir diye bir reklam da olmazdı :))
      Deterjanlarda olmazdı tabii. Bizden de bunlara iyi dilekler gitsin :))
      Sevgilerimle...

      Sil
  17. Listeyi bir ara doldurucam söz. Ama çalar saat olmasaydı keşke yaa (güzel bir yere yetiştirmek için çalacaksa olsun tabi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Neslice, çalar saatler olmasaydı sanırım, kaliteli uykularımız da olmazdı. Geç kalacağım endişesi ile rahat ve deliksiz bir uyku uyuyamazdık gerçekten.
      Sana katılıyorum kesinlikle. :)) hep güzel şeylere yetişmek için uyandırsınlar bizi bu saatler.
      Sevgilerimle...

      Sil
  18. Ne kadar çok var dimi olmasaydı ne yapardık dediğimiz şeyler var bendede çok var yazacak ama öksürükten pek kanalize olamıyorum:(
    Ama mesela senin gibi bloguna güzel yazılar yazan arkadaşlarımız olmasaydı biz ne yapardık dimi
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm Derya'cığım, çok teşekkür ederim. Herşey hep beraber paylaşıldıkça güzel, tıpkı senin bloğun ismi gibi :)))
      Bu arada Efe'nin dayısına olan mektubuna bayıldım. Benim için onu öp sıcacık sıcacık :))
      Sevgilerimle...

      Sil
  19. internet olmasaydı...
    bu yazıyı okuyamazdım bile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Evet Cepaynası. İşte bu çok doğru. Olmasaydı ne yapardık değil mi?
      Sevgiler...

      Sil
  20. günaaaaydın canım ,ya sevdiklerimiz olasaydı,aslında bundan sonra başlıyor her şey ,her şey onlar için alıyoruz,yapıyoruz .......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar olmasaydı, yaşam olmazdı sanırım Mazes'im. Onlar listenin başında zaten :))
      Sevgiler canım Mazes'imm....

      Sil
  21. aslin da onemsiz gibi gorunen ne cok ayrinti var hayatimiz da.Iyi ki de varlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iyiki varlar:))
      Ya olmasalardı.
      Ne yapardık değil mi?
      Sevgilerimle...

      Sil