Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

27 Ekim 2012 Cumartesi

Mim Cevaplarım

Arkadaşlarım beni mimlemişler. Öncelikle kendilerine teşekkür ediyorum ve başlıyorum cavaplamaya...
Öncelikle, her yazısını büyük bir keyifle okuduğum, güzel yürekli blog yazarı canım arkadaşım Sevil'in Denizi tarafından gelen soruya:
Mutfağındaki 3 kırıntı nedir?
Benim için olmazsa olmazlar; mutfak duvarlarımı süsleyen resimler, bitki çayları hazırlamak için kullandığım demlik, tabi ki her daim taze olan çayım için porselen çaydanlığım :)
Bu arada bu kırıntılarımın resimlerini paylaşamadım, çünkü bu yazıyı yazarken evimden kilometrelerce uzaktayım :)
Başka bir zaman paylaşmak üzere...

Diğer bir mim de sevgili Cafe Kadın tarafından gönderilmiş. Büyük bir keyifle bunları da cevaplayayım efendim :)
1- Çantamdaki 5 şey
Cüzdanım
Bitki çayım
Rujum
Telefonum
El kremim
2- Odamdaki favori 5 şey
Uzun oturmayı sevdiğim için rahat bir koltuk
TV
Kitaplık


Diğerleri olsa da olur olmasa da :)
3- Bu ay planladığım 5 şey
Aile ziyareti için şehir dışına çıkmak
Kışlıkları çıkartmak
Aynı üniversitede okuduğumuz arkadaşlarımız ile 20 yıl sonra tekrar biraraya gelmek
Brezilya fönü yaptırmak
Bütün kız arkadaşlarımı toplayıp çay ve simit partisi yapmak
4- Almak istediğim 5 şey
Satın almak istediğim özel bir şey yok
Almak istediğim bazı kararlar var onları alacağım. Önce kararı alalım ki sonra hareket başlasın, değil mi? :)
Arkadaşlarıma tekrar çok teşekkür ediyor ve ben de bu mimleri cevaplamak isteyen tüm arkadaşlarıma paslıyorum.
Sevgilerimle...




- Posted using BlogPress from my iPad

16 yorum:

  1. Ooo çantanda bitki çayıyla mı dolaşıyorsun heyficim valla hakikaten çayım taze ismini verdiğin kadar çay aşığısın:)ben de severim ama çayı, çay sevilmez mi yaa?:)))arkadaşlarınla simit çay toplantısı için şimdiden afiyet bal olsun diyorum, simit-çay dünyanın en yakışan ikilisinden biri..:)ben mim yapmayı sevmiyorum blogumun siyasi ağırlıklı olmasından ötürü...ama şunu söyleyebilirim eviminin olmazsa olmazı afacan Bücürük:))
    sevgiler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük söz konusu olunca zaten sormaya bile gerek yok. Tabi ki olmazsa olmazıdır o :)
      Zaten senin bloğun da olmazsa olmazı.
      Bizim için de tabi ki :)
      Bu arada benim için çay bir maditasyon aracıdır. Bitki çayı bütün gün elimden düşmez. Zaten toz şeklinde olduğu için her yere taşıyabiliyorum çantamda :)
      Arada bir de evde çeşitli karışımlarda çaylarda demlerim. Bizim ince belli bardaklarda içilen çaya gelince de, işte o bir meditasyondur. Bana huzur verir. Özellikle ilk demlendiğinde bir kokusu vardır ya. İşte o, bana iyi gelir, mutluluk verir, dostlarla birlikte olma arzusu verir. Bir de yanında simit, peynir varsa...Geriye kalan artık iki lafın belini kırmaktır. İşte zenginlikte budur.
      Bak bana bir çay, simit dedin, yine kaptırıp yazmışım :)
      Yorumun için teşekkür ederim :)
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. İyi bayramlar diliyorum çok sevgiler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Nunu. Sana ve ailene nice güzel bayramlar dilerim. Lord'ların ve Valide Sultan'ın ile keyifli ve huzurlu bir bayram geçirmen dileğiyle...

      Sil
  3. ben geldim,iyi akşamlar ,4 gündür evde kaldım,yarım kalan işlerimi bitirdim ,yarın da benim için bayram ,salı günü artık günaydın ile gelirim .

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Salı günü bekliyoruz Mazes'im günaydınlarla gelmeni. Senin de hep günlerin aydın olsun arkadaşım. Sevgiler...

      Sil
  4. Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun. Senin bloğuna hep açken mi giriyorum acaba, ne zaman girsem simit krizine giriyorum. :))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bu en büyük Bayramımız kutlu olsun.
      Bu akşam katılacağım fener alayından sonra resimleri paylaşacağım.
      Sevgili İlhan, seni çok iyi anlıyorum ve ne hissettiğini biliyorum. Çünkü ben de senin ve diğer yemek bloklarına girdiğimde açlığımı fark ediyorum :))
      Özellikle akşam geç saatlerde tehlikeli oluyor.
      Olsun, benim çayım her daim taze, simitleri alıp gelin ben hep buradayım sevgili arkadaşım. İki lafın belini kırarız :))
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. cumhuriyet bayraminiz kutlu olsun.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizin de kutlu olsun. Bugün bizim için çok önemli bir gün. Sevgilerimle...

      Sil
  6. 3. Maddenin çay ve simit bölümünden ben de istiyorum ... :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii kardeşim, kız arkadaşlarımla yaptığımız çay , simit partisine gel istersen. Cesaretli gördüm seni :))))

      Sil
    2. Neyse ben fırından da alabilirim galiba simiti, çay da demlerim artık ... :)

      Sil
  7. Benimde çantamda birsürü bitki çayım vardır Umarım planladığın şeylerin hepsini gerçekleştirirsin.Sevilimin mimide çok güzel banada gönderdide bende resim çekemediğimden cevaplayamadım bir türlü
    Blogun resmi çok güzel çay ve simit ikilisi.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bitki çayı gibi var mı değil mi?
      Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
      Mim cevaplarını bekliyoruz :)
      Sevgilerimle...

      Sil
  8. oh mim üstüne mim kolay gelsin canım;)

    YanıtlayınSil