Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

13 Eylül 2012 Perşembe

Komşumdan mim geldi.

Ben çok kısa süredir blog yazıyorum.
Bir süredir bakıyorum, birileri birilerini mimliyor, cevaplar yazılıyor, sorular soruluyor.
Nedir bu mim derken, Deniz'in Yıldızı beni mimlemiş.
Blog hayatımın bu ilk "mim" deneyimi için Deniz'e kocaman teşekkürler.
Şimdi gelsin cevaplar.

1- Favori rengin?
En sevdiğim ve kendime en çok yakıştırdığım renkler siyah ve beyaz. Eskiden hayata da böyle bakardım, yani iki uçta. Yaş ilerledikçe aradaki renkleri de görüyorsunuz, seviyorsunuz :)


Bu arada yeşil de tercihlerim arasındadır.

2- Favori hayvan?
Atlar.
Atları çok severim.
Onları sessizce uzaktan izlediğimizde hayata dair birçok ipuçları alabiliriz.


Bu arada henüz ata binmedim :)

3- Favori sayın?
Belli bir favori sayım yok.
Ama cevap vermem gerekirse, 20.000 :)


Bu arada, bu rakamı öylesine yazmadım. Bana hedefimi hatırlatan bir sayı olduğu için yazdım :)

4- Favori içecek?
Tabi ki taze demlenmiş bir çay ve yıllardır kullandığım bitki çayım. Soğuk içeceklerle aram pek iyi değildir.


5- Facebook mu, Twitter mı?
Facebook.


Twitter kullanmıyorum.

6- Tutkunuz?
Dünyayı gezmek ve film izlemek.
Yeni yerler keşfetmeyi çok ama çok seviyorum.
Hergün mutlaka en az bir film izlerim.
Defalarca izleyip hâlâ tekrar izleyebileceğim filmler vardır.
Örnek: Click


7- Hediye almak mı? Hediye vermek mi?
En çok hediye almayı severim.


Ama iyi tanıdığım ve zevkini iyi bildiğim kişilere hediye vermek beni çok heyecanlandırır. Mecbur olduğum için birine hediye seçme çalışmalarından da nefret ederim.

8- Favori gün?
25 Eylül.


Doğumgünüm, evlilik yıldönümüm ve sonbahar olma özelliğini barındırıyor olması bu günü benim için özel kılıyor.

9- Favori çiçek?
Nergis.


Bu çiçeği o kadar çok seviyorum ki. Mevsimin serinliği, taze çay kokusu, nar ekşisi yeni eklenmiş patates salatası ve elinde bir demet nergis ile gelmiş bir konuk her şeye değer.

Sanırım şimdi benim de birkaç komşuyu mimlemem gerekiyor :)
Ayunun Seyir Defterinden
Otuz Şirin Yıl
Herdemlezzet
Elif'in Terazisi

Cevaplarınızı heyecanla bekliyoruz :)
Sevgilerimle...

Heyyfi

- Posted using BlogPress from my iPad

20 yorum:

  1. arkadaşım ne güzel mim cevapların keyifle okudum.
    benide mimlemişsin cevaplıycam canım
    =)
    öpücüklerimi yolladım.=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otuz şirin yılım benim. Evet seni de mimledim. Ay çok hoşuma gitti bu iş. Sobelemek gibi.
      Öptüm canımmmm.
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. harika cevaplar canım:) bu mimler birbirimizi daha iyi tanımamız için vesile oluyorlar gerçekten. en kısa zamanda bende cevaplıycam canım teşekkürler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Arzu'cuğum. Seni daha yakından tanımak beni çok mutlu edecek.
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Nergise bende bayılırım, ama daha bahara çok var:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Nohut, bahara çok var daha. Nergisler çıkınca bekliyorum patates salatası ve çaya:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. Selamlar Heyyfim. Mim teslim alındı ve gereği yapıldı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayuların en tatlısı.
      Cevaplarını merakla bekliyorum:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. çay ve simidi görünce geldim.Takipteyim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap'cığım ne iyi ettin de geldin.
      Çayım da simidim de her daim var.
      İki lafın belini kırarız artık:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  6. Merhabalar canım,
    Ben mim'den değil başka bir şeyden bahsetmek istiyorum.
    Blog ismin ve başlık yazın çok güzel.
    Anne sevgisinin yerini hiç bir şey tutamaz şu dünyada.O bambaşka bir sevgi.Ne güzel yazmışsın.RABBİM ayırmasın sizi.
    Şanslısın ki istediğin zaman annecine sarılabilirsin.Benim için de çokk sarıl.Çünkü ben bunu çok özledim.
    O taze çayından 1 bardak alıp
    kaçıyorum canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seval'ciğim, ne kadar içten ne kadar hissederek yazmışsınız. Keşke sevdiklerimiz hep yanımızda kalabilseler.
      Çaya her zaman beklerim:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  7. o at resmi ne şahaneyşmiş yav. bu şahane kelimesi ne iticiymiş yav :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem yaa, sen ne şahanesin:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  8. Rica ederim canım :)

    Mimlenmek güzeldir :)

    YanıtlaSil
  9. Uğurlu sayı hoş olmuş ..Genelde hep tek rakamlar olur ya..:):):)..Farklılıkları severim..Burasıda farklı çok..
    sevgilerimle..:)

    YanıtlaSil
  10. Sayfaların en beyazı çok teşekkür ederim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil