Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

10 Mart 2016 Perşembe

VAKİTLİCE YAZAYIM DEDİM...

Seninle geçireceğim ne kadar ömrüm kaldı bilmiyorum... Hayatıma girmenle birlikte sağlıklı yaşamaya daha bir önem vermeye başladım. Daha çok su içiyorum örneğin. İyi besleniyor, egzersiz yapıyorum. Beni üzen şeyleri ve insanları hayatımdan uzak tutuyor, her anın tadına varmaya çalışıyorum...
Şimdi sana bir not yazacağım. Not dediysem, öyle üç beş cümlelik olanlardan değil elbet...
Bunu, anneden kızına geçen özel bir yemek tarifi gibi gör. Kaybetme. Sakla. Bir gün ihtiyaç duyarsan şöyle bir göz at, işine yaramayacağını düşünürsen tekrar yerine bırak. Bırak ama koyduğun yeri de unutma...


        
Önce en önemli konudan başlamak isterim... Kadınlığını sevme konusundan... Sevmek yerine korkunun öğretildiği dünyada, bunu anlaman çok önemli.
Genç kız olma zamanların geldiğinde, vücudunda oluşacak değişimleri sev ve şükret. Zira bütün bunlar sana bahşedilmiş değişimler. Göğüslerin ilk çıkmaya başladığında sakın ha utanıp sıkılma. Saklamak için kamburunu çıkarma. 
İlk regl olduğunda da sakın korkma. Her ay olacak bu. Sağlıklı bir kadınsın demektir artık...Aman ha arkadaşlarınla konuşurken bu duruma "hastalandım" deme. Bu hastalık değil, ayrıcalıktır yavrum...

İlk aşkının tadını çıkar. İlk aşklar ömrünün sonuna kadar seninle yaşayan en tatlı anılardır. 

İstemeden de olsa bir hata yaptığında yüzünün kızardığına emin ol. Bu seni daha iyi bir insan yapacaktır.

Egzersizi hayatından sakın ola çıkarma. Yaşın ilerleyip, menapoza girdiğinde çok işine yarayacaktır.

Bol bol su iç, sağlıklı yemekler ye. Dedikodunun olduğu yeri hemen terk et. İyi beslenmek sadece yiyerek değil, duyarak ve görerek te olur. Tercihini hep sağlıklı olandan yana kullan...

İnsanların gözlerine bak, bak ki kalplerini görebilesin, bak ki onlarda senin kalbini görebilsin.

Hayatta hiç bir eşyaya, duyguya, hele hele bir insana bağımlılık duyma.  Sevdiğin ve birlikte olmak istediğin için onlarla zaman geçir. 

Zaman zaman dolabını aç ve bir süredir giymediğin ne varsa ihtiyacı olanlarla paylaş.

Evde kek pişir. Mis gibi huzur kokusunu yaysın mutfağına, odalarına, salonuna... Sakın ha taze demlenmiş bir bardak çayı eksik etme yanında. Zira kek ve çayın dostluğu dillere destandır... 

Her daim şükret. Şükretmenin mucizevi gücünü yaşayacağını sana garanti ederim...

İnsanları olduğu gibi kabul etmeyi öğrendiğinde, emin ol ki daha az kırılacaksın.

Üzüntülerini içinde biriktirme. Unutma, içinde tuttuğun her zararlı duygu organlarına zarar verecektir.

Odanı sık sık havalandır, küçük bir vazoya taze çiçekler koy. Tatlı bahar rüzgarı tüllerini uçururken, sevdiğin bir müzik aç ve dans et... 

Fikirlerini cesurca savun. Bundan rahatsız olan insanlar çevrende elbet olacaktır. Umursama... Güçlü  ol...

Seni başka bir insana dönüştürmeye çalışan ve bunu yaparken kalbini kırmaya meyilli olan sevgililerin olursa hemen terk et. Çünkü o seni değil, yaratmaya çalıştığı karakteri seviyor demektir.
Başkalarının ne diyeceğine göre değil, vicdanının ne diyeceğine göre al kararlarını hep... Kaybetme korkusuyla alınan kararlar sadece kaybettirir kızım unutma...

Gücünü hep zekandan ve sevecen ruhundan al. Birileri gücün tek yolunun para olduğunu söylerse de sakın aldırış etme. Doğru değil yavrum...

Çay demle, en sevdiğin arkadaşını ara, "taze çayım var, simitleri de al gel, iki lafın belini kıralım" de. Gelsin arkadaşların. Gülün, konuşun, birbiriniz için ne kadar önemli olduğunuzdan bahsedin. Bu, ruhun en iyi ilacıdır.

Her yıl kar yağarken sana öğreteceğim şiiri oku pencere kenarında. Sonra bir dilek tut... Çok keyifli olacaktır.

Hayatta elde edeceğin kariyer yada paradan çok, nasıl bir insana dönüştüğünle övün.

Ha bir de, sana 1 yaş hediyesi olarak yaptırdığım gümüş kolyeyi hep sakla. Arada bir külle ov ki tekrar parlasın...

Ve kızım, anne olduğun gün, bu notumu tekrar oku... 

Şimdi bakıyorum da sana, makarna tabağına bir kase çorbayı boca ettin. Büyük titizlikle elde ettiğin bu karışımı önce o minicik yüzünün her bir noktasına sonra saçlarına ve en ihtişamlı final olarak  tüm kıyafetlerinin üzerine dökeceksin. Olsun... Kaşığı ağzına götürmek için verdiğin çabanın senin için ne kadar önemli bir hayat başlangıcı olduğunu biliyorum. Bunun için harcadığın yoğun mesaide, mideciğine giden kısım beni ilgilendiriyor, gerisi boş... Başardın...
Başaracaksın...
Her yaşında, yeni yeni başarıları, hayal kırıklıklarını, aşkı, kalp acısını, kutlamaların her rengini yaşayacaksın... Hayatın tadına varacaksın... Her yaşadığının bir sebebi olduğunu bil ve başına gelen herşeyi olduğu haliyle kabul et...

Kara gözlüm, hayatla savaşmak yerine, bu vakti yaşamanın tadını çıkarmak için kullanacağını umuyorum...

Seni Seviyorum...

26 yorum:

  1. Bir annenin yüreğinden
    Ellerinden ve gözlerinden akmış
    Ne varsa çay tadında

    Sevgili Hafize
    Kalan ömründe de tüm vakitler gül mevsiminde geçmesi dileğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mustafa, çok teşekkür ederim tekrar...

      Sil
  2. Hafizecim dilerim çooook uzun seneler sağlıkla keyifle paylaşırsınız zamanı.
    Gönlünce olsun her şey ve sizi birlikte görmüş olmaktan şimdi daha da memnunum.
    Çook öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lale'ciğim, çok teşekkür ederim. Filmlerin ve kitapların first lady si :) iyi ki varsın... İyi ki tanıdım seni... Çok öpüyoruz bizde...

      Sil
  3. Güzel anne, bu satırlar şu yaşımda benim için dahi çok önemli. Aralarında, hala yapmadıklarım saha doğrusu yapamadığımı sandıklarım var. Emin ol! Başucu önerileri olarak, kendi adıma teşekkür ederek başlayıp, üzüm göz meleğin ve güzel ailenle geçireceğin kocaman yılların olsun diliyorum senin için:) canlarım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlerin hayatımdaki varlığı o kadar önemli ki benim için canım arkadaşım...
      Çok seviyorum sizi...
      Bu arada listede benim de yapmam gerekenler var laf aramızda :)
      Güzel dileklerin için tekrar çok teşekkür ederim güzel arkadaşım...

      Sil
  4. Muhteşem bir mektup. Her satırına imzamı atarım. Ömrü boyunca sadece bu öğütleri yaşamına aktarabilirse mutlu ve huzurlu bir insan olması için yeterli olacaktır.
    Ne mutlu kızına senin gibi annesi var, ne mutlu sana öyle şirine bir kızın var. Allah birbirinize bağışlasın.
    Dostum demekten mutlu olduğum güzel insan. İyi ki varsın.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Birgül'üm, gözlerim doldu yazdıklarınızı okurken. Sadece kelimeler değil, onlardan akan gerçek ve duru sevgiyi o kadar iyi hissediyorum ki... Nasıl özelsiniz benim için... Sen hep hayatımda ol, hep o net ve gerçekçi, bir o kadar da güzel yürekten akan yaklaşımınla hep yanımda ol... Sevgiyle kucaklıyorum canımmmmm....

      Sil
  5. BENİM TATLI ARKADAŞIM
    GÖZLERİM DOLARAK OKUDUM
    NASIL GÜZEL YAZMIŞSIN
    NE ŞANSLI SENİN MİNİK PRENSES
    SENİN GİBİ BİR ANNEYE SAHİP
    Allah size birlikte upuzun sağlıklı ve huzur dolu bir ömür versin
    ikinizi de öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerin en mavisi, en tatlısı, en güzel yüreklisi, senden bu güzel sözleri duymak ne kadar anlamlı benim için bir bilsen...
      Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım. Dilerim sende kuzularınla hep kutlamaların içinde geçen bir hayat sür... Sevgiyle kucaklıyorum ve planladığımız kahve molası için haber bekliyorum :)

      Sil
  6. Güzel anne altın kalpli kadın...ne güzel bir mektup bu böyle ömür boyu Ela nin yoluna ışık tutacak...iyiki tanımışım sizleri...kucaklıyorum sımsıkı. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'im, canımmm, çok teşekkür ederim. Benim çok uzaklardaki en yakından hissettiğim arkadaşım. Ne kadar özledim seni. Hadi gel artık. Türkiye'ye gelince de ses ver. İstanbul bizi bekler :)

      Sil
  7. Sen nasıl güzel bir kadınsın. Ela bu dünyadaki en şanslı kız çocuklarından biri. Sizi çok seviyorum bu mektubu kızıma okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneliğini ve tabi birçok başarılarını örnek aldığım bir kadından bunları duymak benim için çok özel bir duygu Banu'cuğum... Bazen hayatına biri girer ve düşünürsün: Demek ki bir yerlerde iyi bir şeyler yapmışım ve bu kişi hayatıma hediye olarak girmiş dersin. Sen benim için öylesin. Hayatıma girmen benim için çok özel bir hediye... Biz de seni çok seviyoruz canım... Beni çok duygulandırdın... Sevgiyle kucaklıyorum...

      Sil
  8. Ela bunları okuyunca annem iyi ki yazmış diyecek emin ol... bazen aklımıza gelen cümleleri bir yerlere yazmak lazım...anne olmak, kadın olmak...her yaşı dilediğimiz gibi yaşayabilmek dileklerimle, öp kızını benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için çok teşkkür ederim canım... Ben de bu güzel dileklere senin için katılıyorum... Her yaşın bir çok güzelliği ve anlamı var. Doya doya yaşamak dileğiyle... Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  9. Her bir tümcesine yürekten katıldığım gönül dolusu güzellikler içeren bu harika mektubu(nedense mektup demek geldi içimden) tüm analar evlatlarına, örnek ola ola aktarırlarsa dünya güzel insanlarla dolar taşar. İyi ki tanıdım seni harika insan. Yavrunla, ailenle çok mutlu bir yaşamınız olsun. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlerin en güzel çiçek kokanı, en güzel begonvillisi, çok teşekkür ederim. Güzel yüreğinle ve yazdıklarınla beni ne çok mutlu ettin. Senin gibi güzel bir yürekle yolum kesiştiği için ben de inan ne çok mutluyum... Sevgiyle sarılıyor ve kucaklıyorum seni...

      Sil
  10. Okurken çok duygulandım her annenin benzeri duyguları ifade edebileceğine inanıyorum kızınız ve ailenizle bir ömür mutlu kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  11. Hafize'm altinda senin imzan olan okudugum her satir gibi bu satirlarda beni benden aldi... Sen ne guzel bir yureksin ne mukemmel bir annesin gonul telimin gene bam teline dokundun gene cok duygulandim gozlerim doldu.. Benim kucuk melegim Ela'mda cok ozel guzel bir bebek ve dunyanin en sansli bebeklerinden biri chnku annesi Hafizemmm😘😘😘 sizi cok seviyorum Allahim.seni fatihi ve meleginizi korusun.Elvan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elvan'ım, canım arkadaşım, sizler benim hayatımda ne kadar önemli bir yere sahipsiniz bir bilsen... Çok teşekkür ederim canım. Bana varlığınızla, sözlerinizle hep destek oldunuz ve oluyorsunuz. Kucaklıyorum ve öpüyorum arkadaşım...

      Sil
  12. Çok beğendim. İzniniz olursa blogumda paylaşmak isterim. Kadın olmayı sevmek konusu benim için de çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim... Bloğunuzda paylaşmanız benim için de büyük bir mutluluk olur...
      Sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  13. Can'ım benim.öyle güzel yazmışsın ki benim yazmama gerek kalmadı.direk vereceğim Bahar'a.Al bak ,diyeceğim"Hafize teyzen anlatmış içimdekileri.çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel arkadaşım benim, bu destekleyen ve motive eden sözleriniz bana ne kadar iyi geliyor anlatamam. Çok teşekkür ederim canım... Bu arada yaptığınız o lezzetli ve anne evi sıcaklığı yaratan ürünlerinizi buradan herkese duyurmak isterim. Senin gibi üreten ve Mutlu kadınların çevremde olmasından dolayı kendimi çok şanslı hissediyorum...

      Sil