Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

16 Aralık 2013 Pazartesi

DENİZ-15


Çantasından çıkardığı mendille ağlamaktan akan burnunu sildi Deniz. Ağlaması bir anda kesilmişti. O an, kocaman bir hayat dersi, pamuk beyazı yanağında iz bırakırcasına çarpmıştı yüzüne...

Deniz'in oturduğu kaldırımın hemen yanında yaşlı bir kadın, yere bir örtü sermiş, üzerine anahtarlıklar, nazar boncukları ve bileklikler koymuş, buz gibi betona oturmuş, bunları satmaya çalışıyordu. Defalarca gördüğü bu satıcılar, bu kez Deniz'e bir ders vermek üzereydi.
Uzun uzun kadını izledi Deniz.


Kadın hiç de zorlanıyor gibi görünmüyordu. Arada bir dağılmış olan boncukları düzeltiyor, geçerken göz ucuyla bakan birini görürse, "bileklikler, anahtarlıklar, buyurun..." diye sesleniyordu.
Deniz, bu kadına baktığında zor şartlar altında çalışan bir kadından çok, güçlü bir kadın görmüştü. Nasıl da kendinden emindi. Sanki hayattan ve hiçbir şeyden korkmuyor gibiydi.
Bu yaşlı kadının yanına gidip, sarılmak ve teşekkür etmek istedi Deniz, ama yapmadı... Oturduğu yerden kalktı. Gözlerini sildi, saçını düzeltti. Soğuk evine gitti. Sürekli aklında bu dimdik duran kadın vardı.
Banyodaki, sırları döküldüğü için çok da iyi göstermeyen aynanın karşısına geçti. Gözlerine baktı aynadaki aksinin. Ağlamaktan şişen gözlerinin içine bakarak bir söz verdi Deniz kendine...
Güçlü bir kadın olmak istiyordu. Bu bir karardı.
Deniz, o yıllarda karar vermekle, istemenin çok farklı şeyler olduğunu bilmiyordu. Ama doğru olanı yapmıştı... Karar vermişti...

Ne zaman Tunalı'da ki bu kaldırımın önünden geçse, kendinden başka kimsenin göremediği güçlü bir dostun varlığını hissederdi. Yüzünde minnet dolu bir gülümsemenin ve yüreğinden uçurduğu teşekkürün, yaşlı kadına ulaştığını hayal ederek mutlu olurdu...

İhtiyaç duyduğumuzda, yüreğimizde tükendiğini sandığımız hatta hiç olmadığına inandığımız gücümüz, aslında var olduğunu fısıldamak için, hemen oracıkta kendini göstermeye çalışır çoğu kez...Bu yaşlı kadın, kendi gücünü hatırlatmıştı Deniz'e... Uzun süredir varlığını unuttuğu gücünü...

- Posted using BlogPress from my iPad

36 yorum:

  1. Muhtemelen Deniz'in, bu anlamda son defa ağladığını okumuş olacağız... Haydi Deniz! Sıra sende:) Prenses, ben bu Deniz'i çok seviyorum. Söyler misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün'cüğüm, Deniz hayatının bir döneminde zor bir süreçten geçti. İşte bu dönem onu güçlü kıldı. Haklısın artık Deniz'in güzel günleri, aslında farkında olarak yaşadığı günleri geliyor...
      Deniz'e söyledim, oda seni çok sevdiğini ve öptüğünü söylememi istedi :)))
      Kocaman sarıldım sana Nilgün'cüğüm...

      Sil
  2. Çok güzel ne hoş bir hayat dersi.Bazen güçsüz hissettiğimiz anlarda yanıbaşımızda olanları görme dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...
      Aslında hayatta o kadar çok ipuçları varki... Yeter ki görebilelim...
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Karar vermekle istemek arasındaki fark? Peki karar vermeyi istemek ne demek? Deniz benim kafamı karıştırdı, yatana kadar düşüneceğim şimdi...Amaaan yumurtamı tavuktan, tavuk mu yumurtadan çıkara gidiyor benim kafamda , neyse ki Deniz cevabı bulmuş:))
    Sevgilerimi gönderiyorum, tatlı terazim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'ciğim, aslında karar vermeyi istemek diye birşey yok bence.
      Hayatta pek çok şey isteyen insan vardır. Herkes herşeyi ister... Peki neden istedikleri halde ulaşamazlar. Cevap burada gizli bence. Karar vermedikleri için... Karar vermek demek, geri dönmemek demektir, her şart altında devam etmek, bırakmamak demektir. Sadece isteyerek elde edilebilseydi, herkes istediği herşeye ulaşabilirdi.
      Neyse uzun konular bunlar canım... Sonuçta istemekle, karar vermek farklı şeyler benim için :)
      Sana kocaman, sıcacık sevgiler gönderdim becerikli ve tatlı terazim benim...

      Sil
    2. Açıklamaların için kocaman sevgiler gönderdim, sanırım daha iyi anladım:)

      Sil
    3. Canım terazim, sadece fikirlerimi paylaşıyorum aslında. Bilimsel gerçeklere dayanmıyor :))
      Benden de kocaman sevgiler can arkadaşım.

      Sil
  4. bizi motive edecek, içimizdeki potansiyelin farkına varmamızı sağlayacak şeyleri fark edebilmemiz çok önemli. herkese böyle bir boncukçu teyze diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın canım. Bugün bana bir arkadaşım gelip uzaya gideceğim bunun için bir planım var dese, dalga geçip, gülmem. Tam tersi desteklerim. Yapabilirsin derim. Neden olmasın derim. Belki çok uç bir örnek oldu ama bence motive edebilen de insanlar olmalıyız. Ben herkesin içinde kocaman bir güç olduğuna inanıyorum. Bazen bu gücü bir boncukçu teyze çıkarabilir ortaya ve bunu yaptığının farkına bile varmaz :)))
      Sevgiler canım, Adıyaman'a da sevgiler :))))

      Sil
  5. Umutsuzluktan umut dogar dedikleri gibi,,Deniz in en caresiz zamaninin umudu ve geleceginin karari olmus bu satici kadin..canim Heyyfim..guclu kendinden emin ve ne istedigini bilen pamuk gibi yuzunde guller aciran gulucuklerin hic solmasin..sicacik sevgiyle sarildim canim benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz açık olup beklersek ancak umutları görebiliyoruz belkide.
      Çok teşekkür ederim canm Emel'im...
      Sen çok tatlı ve özelsin...
      Kocaman sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  6. Sanırım karar vermekle istemenin farklı şeyler olduğunu ben de ayıramıyorum henüz. Yazını okuduktan sonra düşündüm benim bunu farketmem için ne olması gerekiyor? Yine çok güzel bir yazı olmuş. Yüreğine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deniz'ciğim.
      Yukarıda Elif'e yazdığım gibi, ikisi benim düşünceme göre çok farklı şeyler. Sadece isteyerek, zor zamanlarda güçlü duramıyoruz ama karar verdiysek çok daha odaklı ve dayanıklı oluyoruz galiba :)
      Sevgiler gönderiyorum Deniz'ciğim...

      Sil
  7. Harika öykü için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...
      Begonvilli ev sakinlerine sevgiler :)

      Sil
  8. Ben, biz insanların çok güçlü özelliklerle yaratıldığına inanmışımdır her zaman, önemli olan bu gücü farkedebilmektir...ama bu da sanıldığı ya da söylendiği kadar kolay değil maalesef...

    Mutlu mutlu günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum canım. Bazı insanlar için zor geçen dönemler, bu özelliklerin ortaya çıkmasına sebep oluyor. Bunun içindir ki, zor zamanları hediye gibi görüyor Deniz'de :)
      Sevgiler gönderiyorum canım...

      Sil
  9. Karar vermek istemeye adım atmak demek, başarmak demek.. Bende güçlü olmaya karar vermiştim. Güçlü olabildim mi?. Tam değil, ama ya hiç istemeseydim. Bu günümdeki kadar bile olamazdım. Kutlarım Deniz.. Kara ver, iste, başaracaksın..
    Hayatının mutlu kesimlerini de anlat bize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de karar vermeden önceki süreç istemek...
      Güçlü istediğimizde ancak karar vererek odaklanabiliyoruz sanırım.
      Deniz yılların verdiği birikimle, artık var olduğuna inandığı gücünü kullanacağı döneme giriyor. Artık yeni bir hayata adım atacak. Artık gücüne inanma zamanı :)
      Şu da var ki, her zaman aynı gücü aynı etkide hissedemeyebiliriz. Önemli olan var olduğunu asla unutmamak. Seni de tebrik ediyorum canım. Güçlü bir kadın olduğun yazılarından belli zaten...
      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  10. Canım,
    insanların aydınlanma ya da farkındalık anı dedikleri şey gelmiş Deniz'in başına da galiba. Çok da iyi olmuş. Eminim ki bundan sonra daha kendinden emin ve ne istediğini bilen güçlü Deniz'le tanışacağız.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgül'cüğüm, Deniz aslında uzun süredir kendini anlamaya çalışıyordu aslında. Gücünü hissetmesine çok yakındı ve bu kadında gördüğü şey aslında kendisiydi.
      Evet artık yeni bir dönemin başında Deniz. Ne istediğini artık çok iyi biliyor :)
      Deniz'in bu süreci artık kitapta olacak sanırım. :)
      Güçlü bir kadından gelen bu yorum için çok teşekkür ederim :)
      Sevgiler canım...

      Sil
  11. Heyyficiğim nihayet içindeki gücü çıkarmışsın,ben baştan beri böyle olacağını hissediyordum.Daha önce aldığın kararların senin zaten çok güçlü olduğunu gösteriyordu.Devamını merakla bekliyorum.
    En içten sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mehtap'cığım, aslında hayatı tek yönü olan bir yolculuk olarak yaşıyoruz. Deniz bunu farketti belkide. Bu yönde ya sürükleniriz yada farkına vararak ve her anının keyfini çıkararak yürürüz. Deniz, ikinci seçeneği kabul etti. Sonrasında da hayat hediyelerle geldi ona...
      Evet hikayelerin en keyifli dönemi şimdilerde başlayacak ama kitapta olacak :))
      Bu çok önemli destekleriniz için çok teşekkür ederim canım arkadaşım...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  12. ben o güçlü, kendi ile barışık, ışık saçan, güzel gülen, gözleri sevgiyle bakan kadını tanıdım, sevdim,
    Her zaman sevdiğinle bir ömür mutlu olmanı ve huzurlu hayatının sürmesini diliyorum arkadaşım
    öptüm seni
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Maviannem, sizlerle birarada olmak ve sizleri tanımak hayatın bana verdiği güzel hediyelerden. Çok şanslıyım ki, hayatıma girdiniz...
      Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sen ve sana aşkla bakan eşinin de mutluluğunuz daim olsun canım arkadaşım...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  13. Kadınlar gerçektende bu güce sahip yaratılmışlar Denizciğim. bende buna çok inanırım. o kaldırımdaki kadını deniz in karşısına çıkartanın da varlığı tartışılmaz. Kucak dolusu sevgi ve başarılar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Şükran'cığım... Aslında herkesin içinde biryerlerde var. Önemli olan bunu dışarıya çıkaracak olan sebeple karşılaşmak ve bunun farkına varabilmek.
      En kısa sürede görüşebilmek dileğiyle canım...
      Sevgiler...

      Sil
  14. Düşündüğümüz, yapmak istediğimiz ama bir türlü cesaret edemediğimiz bir şey, hiç beklenmeyen bir tetiklenmeyle ortaya çıkabiliyor. O hanımın sana etkisi de bu olmuş. Bir de insan karar verince işler çok kolaylaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın İlhan. Karar vermek çok önemli bir adım...
      Bazen bunu hiç beklemediğimiz anda fark edebiliyoruz...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  15. canım özledim,
    yeni yazı yok,
    herşey yolunda değil mi?
    öptüm seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, öncelikle ilgin için çok teşekkür ederim.
      Şu sıralar çok yoğun bir dönem geçiyor benim için. Çok yorucu ama çok keyifli. Bloğumu ihmal ediyorum gerçi ama yakında yeni bir yazı yayınlayacağım :))
      Ben de seni öpüyorum canım Maviannem...

      Sil
  16. Gücümüzü bize bazen hiç tahmin etmeyeceğimiz insanlar hatırlatır, bizlere... Bakıp da anlamasını ve yorumlamasını bilmek gerek tabi ki;)) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu da farkındalığın gelişmesi ile ilgili belkide.
      Açık olmakla ve kabulde olmakla ilgili...
      Sana sevgilerimi gönderiyorum canım...

      Sil
  17. Mutlu yıllar. Yeniyılin kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  18. içinde güçlü bir kadın olmasa, o teyzede hiçbirşey ifade etmezdi senin için. önemli olan etrafının ve kendinin farkında olması insan. işte deniz bunu dışarı vurdu bugün, yaşasınnnn:))
    seviyorum seni heyyfi...
    sevgiler, selamlar

    YanıtlaSil