Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

19 Ağustos 2013 Pazartesi

DENİZ-12

Deniz'in uyandığı her yeni gün, belirsiz, kocaman bir boşluk gibiydi. Hayatını kazanması için gerekli parayı kazanabileceği bir iş bulmalıydı. Haftalardır aramasına rağmen hiç bir ışık yoktu yeni işi ile ilgili.
Tükenmekte olan parası kadar yalnızlığı da korkutuyordu genç kadını.
Gri duvarın önündeki koltuğa oturup çayından bir yudum almıştı ki, telefonu çaldı. O günlerde telefonu çok sık çalmazdı. Heyecanla telefonu açmak üzere yatak odasına koştu.


"Alo, iyi günler, Deniz Hanım ile mi görüşüyorum"
"Evet benim..."
"Ben Sevil, Deniz Hanım. Sizi, piyasaya yeni çıkan ürünlerimiz hakkında bilgilendirmek için aramıştım. Ürünlerimiz gecelik ve pijama çeşitlerinden oluşuyor..."
Kadının sesi çok sıcak ve dostça geliyordu. Aksi de beklenemezdi zaten. Bu da işinin bir parçasıydı sonuçta. Deniz, numarasını nereden bulduklarını bile sorgulamadan bu sıcak sesin sahibiyle konuşmayı sürdürdü.
"Ürünlerinizi nasıl görebilirim?"
Deniz'in ne harcayacak parası ne de bu tür ürünlere ihtiyacı vardı. Sadece evine ikinci bir nefes daha girsin istiyordu.
"Tabi, çok sevinirim. Bugün saat iki uygun mu size de?"
"Adresi alayım Deniz Hanım, saat ikide görüşmek üzere..."

Deniz telefonu kapatınca kısa süren bir suçluluk duygusu yaşamıştı. Hiçbir şey satın almayacağını bildiği halde sadece yalnızlık çekmemek için kadıncağızın vaktini alacaktı. Ama yine de eve gelecek olan bu ilk misafir için çok heyecanlandı.
Saat ikiye doğru tazecik bir çay demlemiş ve misafirini beklemeye başlamıştı.

Zil çaldığında, bu sıcak sesin sahibini görmek üzere olmanın heyecanıyla kapıyı açtı. Sevil orta yaşlıydı. Seyrek saçları, sapsarı boyanmış ve özensizce bir tokayla tutturulmuştu. Yüzünde kocaman bir gülümsemeyle,"Merhaba Deniz Hanım, ben Sevil" derken öne çıkık bembeyaz dişleri dikkatini çekti Deniz'in.
"Hoşgeldiniz" dedi Deniz sıcak bir sesle.
Gri duvarına bakan koltuklara karşılıklı oturdular.
Sevil, çantasından çıkardığı kataloğu sehpanın üzerine bırakıp hemen konuya girmeye başlamıştı ki, "taze çay demlemiştim içeriz değil mi?" dedi Deniz ayağa kalkarak.
"Zahmet olmazsa sevinirim..."
Deniz, mutfağa gidip dolabı açtı. Artık ikinci bir ince belliyi dolaptan çıkarıyor olmanın verdiği sahte bir huzur duygusu doldu yüreğine. Çayları doldurup, karşısında oturan kadına ikram etti.
Sevil kataloğu açmış, ürünleri anlatıyordu. İlgilenir gibi dinliyordu Deniz. Aslında ilgilendiği tek şey, aylardır karşısındaki boş koltukta birinin oturuyor olmasıydı.

Sevil çok kolay olmayan bir hayat yaşamıştı. Zor günler geçirmekte olan bir kadını anlayacak kadar tecrübe kazanmıştı. Anlattıklarını dinliyor gibi görünen bu genç kadının sessiz yardım çığlığını duymuştu belkide. Belki de sadece laf olsun diye, ikisi için de yeni bir dönemin habercisi olan soruyu sordu: "Uzun zamandır mı burada oturuyorsunuz?..."
Bu soru iki kadını, hayatlarının geri kalanında birbirlerinin yakın sırdaşı yapacaktı...

(Devam edecek...)
Heyyfi...

- Posted using BlogPress from my iPad

68 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Deniz'in maceraları aslında yeni başlıyor Bahar. Devam edecek :):)

      Sil
  2. Deniz hiç tanımadığı birini evine davet edip çay içecek kadar yalnız olmalı.. Devamı meraklandırdı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda detay verilmediği için haklı bir sorgulama gerçekten.
      Sevil, telefonda çalıştığı firmanın ismini söyler ve bu firma tüm ülke tarafından bilinen bir firmadır. Ürünlerini de bu şekilde evlerde tanıtımla ve katalogla pazarladığı da Deniz tarafından çok iyi bilindiği için rahat davranmıştır sanırım :)

      Bu güzel katkından dolayı çok teşekkür ederim...
      Sevgiler...

      Sil
  3. Yalnızlık; sadece Tanrıya özel. Kötü, soğuk ve yaralayan bir duygu. Bazen kalabalıkta da hissedilir.:( İyi ki, geçmişte kaldı güzel arkadaşım.:) Kocamanından sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nilgün'cüğüm, çok soğuk bir duygu gerçekten...
      Ama böyle zamanlar, insana daha sonra hayatına giren ve hayatında kalmasını istediği insanların kıymetini öğretiyor...
      Her zor zaman gibi, bu da çok öğretici...
      Sevgiler canım Nilgün'cüğüm...

      Sil
  4. Amma ben dahasını istiyorum..Hadi devam etsin:]]]yalnızlık ne kötü şeyyy..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Devam edecek Nurşen'ciğim...
      Teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  5. Heyyfim olayların nasıl gelişeceğini merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz, yeni maceraları ile burada olacak tekrar :))
      Teşekkür ederim Başak'cığım...
      Sevgiler..

      Sil
  6. Canim Heyyfim, yanlizlik gercekten cok zor olmali..hikayeni seviyorum arkasi hemen gelsin istiyorum ve Deniz in hiccc yanliz kalmadigi gibi etrafinda doldu dolu dopdolu arkadaslari oldugunu biliyorum Deniz i ve seni:) binlerce km uzaktan cok yakinimdaymis gibi kucakliyor bir ince bellide bana cikar bugun diyorum sarildim kocaman can dost:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Emel'im, inan ki kilometrelerce uzakta bile olsan, bana o kadar yakınsın ki...
      Deniz, bütün bu tecrübelerden sonra hayattaki en büyük varlığın, sağlam temelli ilişkiler olduğunu anlayacak...
      En önemli tecrübeler, iyi günümüzde değil, zor zamanlarımızda ediniliyor gerçekten...

      Çayım taze, ince belliyi çıkardım senin için de :))
      Seviyorum seni arkadaşım :))

      Sil
  7. Diyalog ve akıcı anlatım Sevil ve Deniz'in aynı hamurdan geldiğini düşündürürken, devamını heyecanla bekliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim Mehmet Bey...
      Haklısınız, her ikiside kendi gücünün arayışında olan kadınlar...

      Sevgiler gönderiyorum ...

      Sil
  8. Ben de soracaktım ama açıklamışsın, güvenilir bir firma diye evine çağırmış yine de çok cesurmuş, ben dünyanın en güvenilir firması da olsa asla çağırmam:)))paranoyağımdır bayağı:))))
    Galiba bu Sevil ona bu firmada iş bulacak...içgüdülerim öyle diyor ama bakalım...:)))
    eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazısı olduğu için olabildiğince kısa tutmaya çalışıyorum ve ana fikrin ağırlıkta olduğu bölümleri öne çıkarmaya çalışıyorum Müjde'ciğim...
      Aslında Deniz'in Sevil'e evet demesi için yeterli bilgi vardı elinde.
      Bir de Deniz'in o yıllarda öğrendiği en önemli tecrübelerden biri de, kararlarına korkularının yön vermesi durumunda yanlış adımlar atabileceği gerçeği...
      Bu arada Sevil, Deniz'e iş bulmayacak ama çok daha önemli bir şey yapacak...Onu dinleyecek... Deniz anlatacak Sevil dinleyecek, Deniz yüklerini hafifletecek :)
      Sevgiler gönderiyorum Müjde'ciğim...

      Sil
  9. Heyfim senin için ince belli bir bardağım her zaman var 😍can dostum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen cansın arkadaşım :)
      Öpüyorum seni...

      Sil
  10. Heyfi heymi seni çok seviyor😘😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmine bayıldım bu arada :))
      Ben de seni çok seviyorum canım arkadaşım...

      Sil
  11. çok sürükleyici ve akıcı bir uslupla yazılan gerçek hayat hikayesini bir film gibi gözümde canlandırarak okumak çok keyifli,
    devamını tabi ki merakla bekliyorum
    kızılaya yolunuz düşerse bir kahveye molası verelim hayata
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Maviannem, bu yüreklendiren yorumun için çok teşekkür ederim...
      Hayata seninle içilen bir kahveyle verilecek olan mola için yolun Kızılay'a düşmesi beklenmez, yol Kızılay'dan geçirilir :)
      Arayacağım seni en kısa sürede...
      Sana sıcacık sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  12. Trt'nin 'arkası yarın'ları vardı ya seneler öncesinde, nasıl heyecanla takip ederdim onları. Şimdi bu Deniz'i takip ediyorum aynı o arkası yarınlardaki heyecanımla birlikte. Ve sanırım bundan sonra daha heyecanlı olacak Deniz'in hikayesi, haydi çabuk gelsin devamı ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Zeynep'ciğim, o arkası yarınları ben de dinlerdim annemle :)
      Ne büyük bir keyifti :)
      Eğer o tadı bulabildiysen yazılarımda çok mutlu olurum :)
      Deniz'i, Deniz yapan en önemli yıllar kitapta yer alacak aslında ama, bu şekildeki kısa hikayeleri devam edecek Deniz'in...
      Deniz-13 yazılmaya başlandı bile :)
      Sevgiler Zeynep'ciğim...

      Sil
    2. Kitabı çok merak ediyorum, ilk duyduğumda da çok sevinmiştim zaten şimdide öyle, ayrıca bunun için sana bir kaç kere Dua bile ettim en içten şekilde, (sürekli ediyorum diyemem çünkü o zaman yalan olur ama 5 kere aklıma gelip bu konu için Dua ettiğim bir gerçek)
      Deniz-13'ü de kitabını da merakla heyecanla bekliyorum-bekleyeceğim :)
      Yazdıklarını okumak bana çok iyi geliyor, seni çok sevdim, belki bir gün taze çay ve simit eşliğinde karşılıklı muhabbet etmekte nasip olur :)

      Sil
  13. memnuniyetle canım bir öğlen aylak madamda kahve içelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Anlaştık...
      Böylece ismine hayran kaldığım yeri de görmüş olurum :))
      Sevgiler canım...

      Sil
    2. evet ismi hoş:) ben de orada olmak istedim.

      Sil
  14. Yalnızlık çok zor, ben severim ama bir yere kadar, bir nefes olmalı insanın yanında...o bir bardak çayın tadını alabilmek için birileri mutlaka olmalı...
    Devamını ben de bekliyorum sabırla...
    Mutlu mutlu günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnızlık zaman zaman kendimle başbaşa kalmak istediğimde güzel gelir bana da.
      Ama sürekli yalnızlık çok zor gerçekten...
      Ben de sana mutlu ve bol keyifli günler diliyorum canım, sevgilerimle...

      Sil
  15. Bu posta kadar yazılarının devamını aşağı yukarı tahmin edebiliyordum ama bu sefer tıkandım. :)) ne kadar güzel anlatıyorsun ve kestiğin yer müthiş. Bu sefer merak ederek bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Sevgili İlhan, öncelikle bu güzel desteğin için çok teşekkür ederim. Beğenmeniz beni çok mutlu ediyor gerçekten.
      Deniz'in hikayesinin en önemli süreci, aslında kitapta yer alacak ama ben kitapta olmayacak olan bazı bölümleri de kısa kısa hikayeleştiriyorum. Blog okuyucuları Deniz'i daha yakından tanıyacak aslında :))
      Tekrar çok teşekkür ederim...
      Sevgiler...

      Sil
  16. İnsan yanında sohbet edebileceği bir insan arıyor zaman zaman...Merakla bekliyorum olaylar nasıl gelişeceğini, galiba Deniz için güzel şeyler olacak gibi:))öpüyorum Heyyfim seni... Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Deniz için, en güzel zamanlar, hayatta çok zorlandığı bu dönemler Elif'ciğim. Bu dönemler de Deniz gücünü fark edip kendine güvenmeye başladı. Mutlu olacağı yıllar için yaşaması gereken en önemli olayı henüz yaşamadı :)
      Öpüyorum canım seni ve dilerim İzmir' e geldiğimde görüşeceğiz :)
      Sevgiler canım...

      Sil
  17. Nerede bunun devamııııı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek yakında canım :)))
      Öpüyorum seni...

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...
      Bu güzel ve destekleyen yorumun beni çok mutlu etti...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  19. harika bir haftasonu diliyorum sana
    sevgiler ve öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Maviannem, sana da çok keyifli bir haftasonu dilerim...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  20. Selam bloğunuz dikkatimi çekti.Heyyfi deyince bücürk ve ben de görmüştüm.takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Parıldayan Çiçek...
      Evet ben de seni duymuştum Müjde'den...
      Umarım birgün ertelediğimiz buluşmayı gerçekleştiririrz.
      Kesinleşince, Ankara'da çok sevdiğim başka blog yazarı arkadaşlarım da var. Onlara da haber veririz :)
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. Evet nasip olmadı inşallah eylülde görüşmek üzere

      Sil
  21. Dizilerden pek de haz etmeyen ben bu öykücüğü karakterleri gözümde canlandırarak keyifle okudum:)Hadi ama devamı gelsin!

    Ben de kısacık bir şey anlatayım; yıllar önce nüfus sayımında görevlendirilmiştim. Yaşlı bir karı koca yollarımı gözlemiş ve eni konu hazırlık yapmışlar. Aslında yasaktı ve zamanım da çok kısıtlıydı ama kırmamak için çay ve kurabiye ikramlarını geri çeviremedim. Ah yalnızlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene ve keyifle okumana çok sevindim :)

      Gerçekten yalnızlık çok zor şey. O yaşlı çifti geri çevirmeyerek eminim onları çok mutlu etmişsindir...
      Bu seni de motive etmekle birlikte, onlar için de çok anlamlı olmuştur...

      Sevgiler göneriyorum...

      Sil
  22. İçim burkuldu :(
    Yalnızlık zor olmalı hele ki yaşlılar için...
    Devamı çabuk gelsin ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Colette, yalnızlık aslında her yaşta her durumda çok zor...
      Ama haklısın yaşlılıkta daha da zor...
      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  23. Merhabalar sevgili arkadaşım çabucak biten bir tatil sonrası uğrayıp sizlere merhaba demek istedim. Gittiğim yer çok güzel bir tatil beldesi ama ne yazıkki internet ağı alt yapımı bitmediğinden hiç bir şey yapamadım en kısa zamanda güzel bir buluşma yaparız diyorum benim için şu sıralar izin dönüşü yoğun bir çalışma dönemi var ama hafta sonu daha rahat buluşabiliriz. kocaman sevgiler bu arada denizi bıraktığım yerden de merakla bir solukta okudum.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, hoşgeldin. Tatil dediğin hemen bitiyor değil mi :)
      En kısa sürede buluşuruz sanırım. Artık herkes yavaş yavaş dönüyor Ankara'ya...
      Ben eylülün ortası gibi döneceğim...
      Sevgiler canım...

      Sil
  24. Canım bu kez kısa sürdü sanki yetmedi, çabuk bitti güzel hikayen... Sabırla bekleyeceğiz :))
    Mailini aldım ve çok mutlu oldum yeniden gelecek olmana, haberleşelim, arayacağım seni....
    Öpüyorum tatlı Heyyfim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Öznur'um, bundan sonra kısa kısa tek bölümlük hikayeleri olacak Deniz'in. Asıl bölüm kitapta... :)))

      İzmir'e gelmeyi iple çekiyorum canım... Sizlerle birlikte olmak süper olacak:)
      Öpüyorum seni canım arkadaşım...

      Sil
  25. Deniz'in yalnızlığı içimi acıttı. O gri duvarlar satır aralarında başka şeyler anlatı bana .
    Oluyor böyle bazen payımıza acılar sıkıntılar düşüyor ama Deniz belli ki bu sınavdan da güçlenerek çıkacak.
    Canım terazim çok özledim seni, tatlı arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'im, can terazim, gri duvarlar bazen beynimizde, bazen pencereden görünen karelerde, bazen de yüreğimizde beliriveriyor...
      Deniz'in hikayesinde, zamanla çiçekler açıp, tatlı rüzgarlar esecek elbet ... :)

      Ben de seni ne çok özledim tatlı terazim...
      Dönünce bir kahve içip, iki lafın beli kırılmalı. Vakit o vakittir :)
      Sevgiler canım...

      Sil
  26. Yine en merak edilecek yerde bitti. Devamını merakla bekliyorum yine. Epey de geç görmüşüm yazını :( Aslında biraz da sevindim yeni yazıya iyice yaklaştım demektir :D Yaz, yaz, yaz, yaz... :)) Sevgiler Heyyfim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Çok tatlısın Deniz'ciğim...
      Evet, şu sıralar çok sık yazamıyorum blogda ama, kışın bu uzun araların acısını çıkarırız :)
      Sana sımsıcak sevgiler gönderdim Ankara'dan :)

      Sil
  27. Harika canım:)Çok merak uyandırcı bir yazı olmus.Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Büşra...
      Beğenileriniz benim için çok önemli...
      Sevgiler canım...

      Sil
  28. Çok akıcı bir hikaye.devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Özgür Tatlar...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  29. senin yazılarını çok seviyorum ve canım devamını merakla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevil'ciğim...
      Sevgiler gönderiyorum canım sana...

      Sil
  30. Mehabalar Heyficim:)
    Uzun bir aradan sonra bugün özlem gidermeye geldim:)
    Yokluğumda Deniz'in anılarını okuyamadım,merak da ediyorum.
    En kısa zaman da gelip kaldığım yerden okumaya devam edeceğim:)
    Sana özlemlerimi ve sevgilerimi bırakıyorum canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seval'ciğim, çok teşekkür ederim.
      Uzun zamandır bende blog ziyaretleri yapamıyorum ve yeni yazı da yayınlayamadım.
      Artık daha sık birarada oluruz sanırım...
      Sevgiler gönderiyorum canım sana...

      Sil
  31. HEYYFİİİ...nerelerdesin, umarım herşey yolundadır...sağlıklı ve mutlu günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Canım, uzun zamandır çok yoğun bir dönem geçiriyordum ve daha yeni normale dönebildim.
      Bundan sonra daha sık birarada oluruz umarım :)
      ilgine çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum :)
      Sevgiler canım...

      Sil
  32. selam,
    özledim seni, yazılarını
    herşey yolunda mı?
    öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Maviannem, ne güzel birşey insanın merak edenleri, arayıp soranları olması.
      Artık daha sık buralarda olacağım umarım :)
      Sevgiler gönderiyorum canım...

      Sil
  33. Merabalar, Meraba Heyyfi

    Deniz'in ilk yazılarını okumadım oralarda açıkladıysan bilemiyorum acaba Deniz'i yeni başlangıçlar yapmaya etken karar/kararlar ne idi? Şık bir evlilik var ama mutlu olamamak mı? Yoksa birey olarak yapmak istedikleri mi var dı?

    Çayı sevmesinden kim olduğunu anladım :) ama acaba dedim genede hani yazar kendi beğenilerini de katar ya...
    Zorluklar sonrası iyi günlerin gelmesi güzel. Tüm mücadeleye rağmen zorlukların devam etmesi ise güç, üzücü... güzelliklere

    YanıtlaSil