Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

11 Mayıs 2013 Cumartesi

KADIN GİBİ ŞARAPLAR...

Bilimadamları insanoğlu için sürekli keşifler yapadursunlar, yüzyıllardır çözülemeyen bir konu var ki, çözülmesi konusunda da ümitler tükenmiş durumda...
Kadınları anlamak...

Geçen hafta başı, eşimin şarap merakı nedeniyle Urla'daydık.
Daha önce gidip döndüğünde hayranlıkla bahsettiği Urla Şarapçılığa gittik.
Bize şarap tadımında yardımcı olan firma yetkilisi Fatma Hanım, şarabın serüvenini o kadar masalsı anlattı ki, onu dinlerken sanırım bu muammayı çözdüm.


Üzümler büyürken çok az su verilirmiş ki, suya ulaşmak için köklerini toprağın derinlerine ulaştırsınlar, böylece birçok aromayı alabilsinler diye.
Tıpkı kadın gibi...

Kadınlar daha doğarken, kökleri derinlerden, çok derinlerden farklı farklı özellikler alarak gelir dünyaya.
Bundandır duygularının rengarenk oluşu...

Gerekli olgunluğa ulaşmış olan üzümler, özel alanlarda bekletilir, fermente olur, mayalanır.
Karakteristik özellikleri burada şekillenir.
Tıpkı kadın gibi...

Kadının yirmili yaşlarıdır bu dönem. Bekler, gizler kendini. Artık doğanın hediyesi olan hormonlar, ulaşmıştır tüm hücrelerine...
Kadın, kadın olma yolunda nazlıca ilerliyordur artık...


Üzümler, şaraba dönmeye başlamıştır. Çok özel meşe fıçılara alınırlar, bu fıçıdan çeşitli aromalar alır, burada şarap olur, burada farklılaşır, burada tatları yerini bulur, burada şekillenir.
Tıpkı bir kadın gibi...
Kadın, hayatının kırklı yıllarındadır artık.
Sevdiceği, bir kadifeye dokunur gibi dokunmalıdır ona. Artık yaşına eklediği yılların olgunluğuyla kendini tanır, geride bıraktığı her yıldan ayrı bir lezzet alır...


Şarap kadehle buluşur.
Nazlıdır, ürkektir, mağrurdur, güçlüdür,
kırmızıdır, beyazdır, yıllanmıştır, gençtir...
Şarap, bazen peynir, bazen üzüm, bazen de güzel bir yemek ister yanında.
Hoşlanırsa ona eşlik edenden, tadını öyle bir bırakır ki damağına, ruhuna...
Artık vazgeçilmez olur dost sohbetlerinin beli kırılan iki lafına...
Bazen ilk yudumda alır da koynuna, çıkmak istemezsin; tadı kalır hep damakta, akılda...
Bazen şişenin dibi gelir de, anlayamazsın seni nasıl terk ettiğini, yok olur bir anda...
Hoşlanmazsa şarap ona eşlik eden lezzetten, tadını saklar, huysuzlaşır, kapris yapar.
Mutlaka bulmak ister tadı tadına uygun olanı...
Tıpkı bir kadın gibi...
Kadın da olsa, şarap da, ne fark eder ki, illaki içten bir sohbet arar yanında.
Kana kana sevilmek ister, tadı damakta kalırcasına...

Sevgilerimle...
Heyyfi...

- Posted using BlogPress from my iPad

32 yorum:

  1. Ne kadar da güzel anlatmışsın, şarap içesim geldi. Halbuki şarap sevmem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarap ile ilgili aslında çok şey var anlatacak. Bana çok ilham veriyor.
      İçmek konusuna gelince de, ben sadece yazıyorum, içme konusunu eşime bırakıyorum. Mayalı olduğu için bana biraz sıkıntı veriyor sonrasında:)

      Sil
  2. Taptatlı terazim ne güzel yazmışsın; derinliği olan bir yazı olmuş..
    Aslına bakılırsa yazına espirili bir yorum yapmaya gelmiştim ama bu güzelliğe yakışmazdı, hatta ıyyyk soğuk ve sevimsiz kaçacaktı.
    Tatlı terazim, musmutlu bir haftasonu diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, beğenmene çok sevindim.
      Senin yapacağın hiçbir espriye ben ıyyyk demem:)
      Senden gelen kabulümdür arkadaşım benim:)
      Severim ben seni canım terazim:)

      Sil
  3. Canım, öyle eşsiz bir anlatım ki. Bu nasıl bir bağdaştırma, bu nasıl derin bir ifadedir. Artık şarap içerken eskisi gibi sıradan bir içim olmayacak. O anların duyguları, damaktaki tadın hissettirdikleri ve içilirken ki sohbetin farkı olacak. İçimden şarap içmek geldi okur okumaz. Ama tadından anlayan, anlatırken bu hisleri yaratan çiftler gerek yanımızda:)) Yüreğine, kalemine sağlık sevgili Heyyfi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablaların bir tanesi, güzel sözlerin ve yüreğin için çok teşekkür ederim.
      Senin meyveliler için de ayrıca yazmak lazım:))
      Seni kocaman öpüyorum ablacığım...

      Sil
  4. Şarap ancak bu kadar şiirsel anlatılabilirdi. Senin yazılarının bir tarafında hep bir hüzün oluyor. Bu da ne kadar duygusal bir insan olduğunun göstergesi. Okumaya başlarken tebessümle başladım, içimden eyvah dedim Heyffi başına iş alıyor, bu yazı birileri tarafından didiklenir de didiklenir. Bak isim vermedim kimde üzerine alınmasın. :)) Neyse gene çok güzel yazmışsın ama yarım kalan bir hikaye var unuttuk zannetme. :)) Gerçi sonunu biliyorum az çok da aralar hala merak konusu. Bu arada bu şarap konusu ilginç hale gelmeye başladı. Sana mutlu ve şanslı bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan, çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için.
      Kim didikler acaba:)))
      Bak şimdi çok merak ettim:)
      Canımın içi arkadaşlarımdan biri olmasın sakın:)))
      Şaka bir yana, Emel'in yorumunu çok merak ediyorum. Böyle derya deniz bilgisi olan biri için didiklenecek bir konu elbet:)

      Hikayeyi unutmadım ama araya biraz başka konular girdi mecburen. Sonrasında bekleyen seyahat yazıları da var aslında. Hepsinin farkındayım ama biraz vakit sıkıntısı yaşıyorum.
      Bu arada 14. de İstanbuldayız, kitabın basın lansmanı var. Umarım keyifli geçer. Haberleri aktarırım sizlerede...

      Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...

      Sil
  5. Tıpkı bir kadın gibi...
    Ne güzel anlatmışsın, gönlüne sağlık...
    Mutlu hafta sonları olsun tatlı bir şarap tadında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim:)
      Sana da mutlu bir haftasonu diliyorum...
      Sevgiler...

      Sil
  6. Prenses, yine duyguları, sözcüklere başarıyla döndürmüşsün:) Edebiyatım iyidir ama bu teşbihler karşısında bildiklerimi unuttum galiba:)) Önce yüreğine, sonra kalemine ve seni bunca mutlu eden eşine sağlık can kız:) En kocamanından bir kalp gönderdim sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Nilgün'cüğüm, o kadar güzel şeyler yazmışsın ki, ne diyeceğimi şaşırdım...
      Beni çok mutlu ettin.
      Bu sıcacık yorumun için sana çok teşekkür ederim canım.
      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  7. severim şarabı ama bu kadar güzel bir anlatımdan ve bizlere benzer yanlarından sonra daha bir sevmeye başladım. nasıl bir kalemdir, nasıl bir yürektir böyle inci gibi sıralamışsın, anlatmışsın. işte heyyfi farkı dedim bir kez daha:)
    öpüyorum seni
    selamlar şarapsever'e:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arkadaşım, nasıl güzel şeyler yazmışsın. Çok mutlu ettin beni.
      Kadınları anlama ve keşfetme sanatı için, şaraba bir kulak vermek gerek:)

      İlettim selamını:)
      Sevgiler gönderiyorum canım...

      Sil
  8. Dünyanın en güzel varlıklarını anlatmanın bence en lezzetli yolu, harikasın Heyyficim.
    Eminim sende, yıllandıkça güzelleşen şarap gibisin canım arkadaşım.
    Sevgiyle öpüyorum, iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten lezzetli bir yol canım:)
      Öznur'cuğum, yaşlanamıyorum son 15 yıldır, biraz yaşlansam anlayacağım ama anlayamıyorum:))))
      Sana kocaman sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  9. ne güzel bir yazı:)

    bir de sirkeleşen şaraplar vardır!
    ama boşver....

    günün kutlu olsun heyyficiğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cepaynam, çok teşekkür ederim.

      "Sirkeleşme" bildiğim kadarıyla, daha ilk aşamasında şarabın hayata bozuk başlamasından kaynaklanıyor.:))
      Birde, açılmak için doğru zamanı kaçırdığında:)
      Yani, çocukluğumuzda edindiğimiz alışkanlıklara ve hayatı kaçırmamaya dikkat:))
      Sevgiler gönderiyorum Cepaynam...

      Sil
  10. Canim Heyyfim..biraz gec kaldim ama biliyorsun nedenini..
    hey allam ya dedim bu kadin bu uzaktaki kizkardesim: ben saraplari kadeh teki rengi tadi icimi ile yorumlarken, sen kadin olmanin sarap la ilgisini, kadin sarap gibidir sozunun en guzel anlatimini yapmis da sarapla baglamissin..ne guzel yazmissin ne guzel duygulu yanlar cikarmissin..onemli olan kadehteki saraptaki gizemi bilebilmek, bunu anlayabilmek..kadehe dolana kadar olan zamanini yillarini bilebilmek bilmesekte dusunebilmek..ve sen bu guzel yazinla oylesine duygulu guzel anlatmissin ki inan cok sevdim cok ammaaa bu arada hakkimda dedikodular oluyor kulaklarim da kizariyor bunuda bilesiniz istedim:)) Yanliz bu tadimlarda acaba hangi uzumlerden saraplar tadildi..hangi renklerdi..nasildi(biliyorum sen icmiyorsun ama esinin izlenimleri) yani Heyyfim bunlarida soyle ufaktan citlatsaydin diyecem ama sanirim esin bahsedecek onun takipcisiyim bakacagim:)) Bir gun neresi -hangi sarap bahcesi olursa olsun seninle birlikte katilacak katilmak isteyecek dostlarla birlikte tadim yapabilmeyi ve oradaki dostlarla birlikte alinan keyfi yakalamayi cok ama cok istiyorum..ilk yudum koku, ikinci yudum tad, ucuncu yudum biraktigi haz ve sonrakiler dostluga olacak..Yazin super ustu..cok sevdigimi bilesin..sarildim buzz gibi havadan sicacik sevgilerle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can arkadaşım, güzel sözlerin beni çok duygulandırdı.
      Herşey, herkese aynı yönden görünmez. Ben, seni şarap yorumlarını ve bilgini hayranlıkla takip ederken senden bu güzel sözleri duymak çok iyi hissettirdi:)

      Kulaklarının çınlaması çok normal:)
      İlhan ile seni biraz çekiştirdik:)))

      Canım Emel'im, inan ki tadım sırasında üzümlerden ve birçok teknik bilgiden bahsettiler ama, inan ki ben dinlerken, hep kafamın içinde kadın gibi şarap vardı. Konudan biraz uzaklaşmışım yani:)
      Eşimden rica ederim bilgileri:))

      Bu arada Depresif ile de hayaller kurduk, sen geldiğinde üçümüz, yüzümüz gözümüz kırışana kadar gülüp sohbet edeceğiz.
      Ayrıca bir gün de tadım günü yaparız isteyenlerle, ne güzel olur geçekten. Bak heyecanlandım şimdi:))
      Kocaman sevgiler gönderiyorum kardeşim...

      Sil
    2. Demedim mi sana kurtaramazsın kendini bu kadar açıklamayla. :))

      Sil
    3. Haklısın İlhan:)
      Feda olsun arkadaşıma tüm açıklamalar:)))

      Sil
  11. Canim Heyyfim demissinde Depresifle hayaller kurduk diye bak simdi yuzumuz gozumuz burusacak deme oyle demeee:)) siz bana fark atiyorsunuz ben kaynamayim arada sonra:)burusma yollarinda ne kullansam ne sursem cabalarindayim..39 olduk ama cildi gerdiremedik:) ama yok yok deger ya varsin 100 kirisik 1000 kirsisik olsun yeterki bir araya gelelim..sarildim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Emel'im, mutluluğun yüzde bıraktığı izler bizi ancak daha da güzel yapar. Boşver, senin öyle gerdirmeye falan ihtiyacın yok, sen her daim güzelsin arkadaşım....

      Sil
  12. eniştenin sevgisi canımı şair yapmış....ellerine ,yüreğine sağılık canım benim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Mazes'im, evet şiir gibi olmuş değil mi:)
      Aslında ben şiir yazamam, yanlışlıkla oldu:)))

      Sevgiler gönderdim sana canım....

      Sil
  13. Şarap ve kadını ne güzel anlatmışsınız.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim:)
      Sevgiler...

      Sil
  14. heyfim ben oraya gitsem kesin sarhoş çıkarım:) arabanın bağajınada stok yapar dönerim.yazın bozcadadan aldığım stoklar çoktn bitti.akşam 1 kadeh almak beni mutlu ediyor.yanınada kokulu mumlarım ooooh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok çıkmazsın canım Böcüğüm:)
      Azı karar çoğu zarar demişler. Seni mutlu edecek kadar içmen ne güzel bence. Yanında da mis gibi kokulu mum, sıcacık ailen yanında. Daha ne olsun değil mi:)
      Afiyet olsun canım Böcüğüm...

      Sil
  15. Ne kadar da güzel anlatmışsın. Hiç böyle düşünmemiştim. Yüreğine sağlık Heyyfim. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deniz'ciğim...
      Beğenmene çok sevindim canım...
      Öpüyorum seni...

      Sil