Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

27 Mayıs 2013 Pazartesi

DENİZ-10

- Ben boşanmak istiyorum.
Bu cümle artık her ikisinin de bambaşka yollara gidecek olan hayatlarının başlangıcıydı.
Erkek sadece "Neden?" diyebildi.
Aslında sorduğu sorunun cevabını o da biliyordu. Uzun zamandır aynı evde, farklı odalarda yaşıyorlardı.
Boşandılar.


Deniz, artık yeni evinde başlayan yeni hayatına şöyle bir baktı, duygularına şöyle bir göz gezdirdi, hiçbir şey hissetmiyordu.
Boşluk... Sadece kocaman bir boşluk vardı.
Yeni hayata başlamıştı başlamasına da, böyle bir yalnızlığa alışık değildi.
Yeni yıla girmek için yaklaşık bir ay vardı.
Gelecek olan yıla, nasıl, kimlerle, hangi dileklerle girecekti?
Yeni yıl dileklerini bile zihninde sıralıyamıyordu.
Sadece boşlukta savruluyor ve sinema yer göstericileri gibi, birinin ona elinde küçük bir ışıkla yol göstermesini bekliyordu.
Bu şekilde 20 gün kadar geçti.
Artık eski arkadaşlarıyla görüşmüyor, ailesinden de olabildiğince uzak durmaya çalışıyordu.

Evi çok soğuktu.
Yeni güne uyanmak bile istemiyordu.
Uzun süre yataktan kalkmadı. Bugün yılın son günüydü.
Arkadaşları, eşinden ayrılma kararı aldığı için Deniz'i haksız buluyorlar, böylesine iyi bir eşi ve hayatı bıraktığı için onu şımarık olarak değerlendiriyorlardı.
- Mutsuzum...
demişti Deniz, ayrılma sebebini açıklarken eşine.
- Peki ne eksik, neden mutsuzsun?
Deniz, eşinin bu sorusu karşısında vereceği cevabı zihninden geçirdi. Fakat cevap, çok ama çok uzundu, aynı zamanda da sadece tek bir cümleydi aslında.
- "Eksik olan benim" dedi.
Konuşacak hali yoktu. Yüreği artık çok yorgundu.
Kendini bulma yolculuğuna çıkmaya fırsat bulamadan genç yaşta evlenmişti.
Zamanla, kendini tanımaya ve anlamaya başladıkça, aslında yaşamak istediği hayatın bu olmadığına karar vermişti.
Artık bu soğuk ve güneş bile görmeyen yeni evinde, yeni bir yolculuğa başlamıştı.
Akşam olmuş, yeni yıla girmeye 2 saat kalmıştı.
Kalktı ve yatak odasına gitti. Odada küçük bir yatak ve eve ait olan eski bir dolaptan başka eşya yoktu.
Dolap kapakları, beyaz yağlı boya ile boyanmış ve tam kapanmıyordu.
Yarı açık olan dolap kapağını açtı ve yıllar önce özel bir gece için aldığı siyah tül ve dantelden oluşan uzun elbisesini giydi. Girişteki eski ve sırları döküldüğü için pek de birşey göstermeyen, evindeki tek aynanın karşısına gitti.
Dağınık saçlarına, solgun yüzüne ve çok mutsuz görünen gözlerine baktı.
Bir anda çılgınlar gibi ağlamaya başladı.
Bir yandan ağlıyor, bir yandan da hemen dış kapının yanında duran siyah rugan, topuklu ayakkabılarını giymeye çalışıyordu.
O anda biri ona neden ağladığını sorsa, verebileceği bir cevabı yoktu. Neden ağladığını kendisi de bilmiyordu aslında. Emin olduğu tek şey, boşandığı için ya da eşini özlediği için ağlamadığıydı. Sadece yüreğinin yorgunluğunu akıtıyordu...
Yüzünü temizledi.
Makyajını yaptı. Artık bir saatten daha az bir zaman kalmıştı yeni yıl için.
Televizyonun müzik kanalını açtı.
Sanki bütün notalar anlaşmışlar ve yalnızlık parçaları çalmak için biraraya gelmişlerdi.
Hem şarkılara eşlik ediyor hem de bağıra bağıra ağlıyordu.
Yeni yıl için geri sayım başlamıştı.
4-3-2-1.......

Sabah baş ağrısı ile gözlerini açtığında, salondaki kanepede sızdığını ve çok üşümüş olduğunu fark etti.
Kalktı, sıcak bir duş aldı ve sadece karşı evin duvarını görebildiği penceresinin yanına gitti.
"Keşke çok daha güçlü olabilseydim..." diye düşündü.
O anda, kapıya bırakılmış bir şişe süt, taze ekmek ve gazeteyi aldığını, taze demlenmiş çay kokusunun tüm evi sarmaladığını, ocakta kaynayan çayın, mutfak penceresinde oluşturduğu buğuyu hayal etti.
Şu anda diye düşündü, "Şu anda sadece bunlar olsa ne kadar mutlu olurdum..."
Deniz'in yeni yıl için istediği şey artık zihninde şekillenmişti.
Ellerini göğsünün üzerinde birleştirip, kafasını hafifçe yukarıya kaldırdı ve
-"Tanrım, yeni yıl için dilek dileme hakkım hala geçerliyse, güçlü bir kadın olmayı diliyorum" dedi.
Sonra bir gülücük fırlattı.
Bu, Deniz'in yeni başlayan hayatının ilk tebessümüydü.

Deniz artık hazırdı.
Çok zor günler ve bugünlerin peşinden gelecek olan hayatın hediyeleri onu bekliyordu. Deniz yıllar sonra anlayacaktı ki, bu zor günler ona verilen bir hediyeydi. Bu günlerde öğreneceği herşey, ileride onu bekleyen, mutlu bir hayatın habercisiydi.
Deniz, isminin hakkını verircesine, büyük bir fırtınadan sonra dalgaların kıyıya bıraktıklarıyla, yeni bir yaşam kuracaktı. Henüz farkında değildi ama, hayat bu fırtınadan sonra kıyıya hediyelerini de bırakmıştı. Deniz çok sonraları öğrenecekti ki, fırtınalar olduğu gün korkutucu ama sular çekilince hediyelerini bırakan cömert bir dost gibiydi...

Yüzüne sebepsiz bir huzur yerleşmişti...

(Devam edecek...)
Heyyfi...

- Posted using BlogPress from my iPad

36 yorum:

  1. Deniz guclu olmak yeni yil dilegini yaptigi zaman sadece guclu oldugunun farkinda degilmis. Multu olmadiginiz kendine itiraf edip ve cevresindekilerin onu simarik olarak gormesine ragmen, yolundan donmemis olmasi bunu gosteriyor. Tebrik ediyorum!! Sen mutlulugu hak ediyorsun! Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şuleciğim.
      Bazen hayatı kim için yaşadığımızı unutuyoruz:)
      Sevgiler canım...

      Sil
  2. Heyfficim soluk almadan okudunmm..EE hadi gerisi çok bekletme..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurşenciğim, beğenmene çok sevindim:)
      Yenisi geliyor yakında:)

      Sil
  3. Devamını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Çok teşekkürler Resimli Günlük...
      Sevgiler...

      Sil
  4. Bütün bunlar bir sınavmış senin için, aslında boşanma kararını alıp bunu cesaretle uyguladığın an o sınavı geçmişsin. Bunu yapamayıp yaşam boyu sürünen kadınlarla dolu bizim ülkemiz. Az çok sonunu bildiğim bir hikaye olduğu için açıkcası bu sefer çok üzülmedim. Aşama aşama bir ders niteliğinde hikayen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen hayat bize öyle sınavlar sunuyor ki, sorular çok zor olsada iyi not alabiliyorsak hayat bayram oluyor:)
      Hayatta sürekli bize sunulan hediyeler olduğuna inanan biriyim.
      Sadece bazen ambalajını beğenmediğimiz için açmıyoruz:)
      Aslında içlerinde çok değerli tecrübeler var...

      Yorumun için çok teşekkür ederim İlhan...
      Sevgiler...

      Sil
  5. O, güzel sıcacık gülümsemenin sırrını çözdüm:)"Lodosçu" misali kıyıdan toplanan hediyeler nelere kadir olabilecek okuyup öğreneceğiz:) Önemli olan onların kullanılabilmesine anlam katabilmek. Bu da güçlü kadınların işi... Umuyorum... Yok. Yok Eminim:))) Sevgiler can kız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrendim ki Nilgün'cüğüm, hayatta insanoğlunun başedemeyeceği hiçbirşey yok. Yeterki kıyıda birikenlerden yardım alsın.
      Güçlü olma işinin sadece seçimlerden ibaret olduğunu gördüm hayatım boyunca. Seçimlerimi doğru yapmanın ve her sonucun da sorumluluğunu almanın değerini öğrendim ve bu yolda kendimi geliştirmek için de sürekli öğrenme sürecindeyim.

      Seviyorum bu oyunu:)

      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  6. Hayat bizi sürekli sınar, zorlar...bazen bazıları için bu çok daha zordur...
    Mutlu olmak için mücadele şart...
    Deniz için sabır ve mücadele gücü diliyorum...
    Çok zor günler geçiren Deniz dibe vurduktan sonra hızla yukarı doğru çıkacak...
    Mutlu günler geliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana bir iyi bir de kötü bir haberim var:)
      Kötü haber, Deniz en zor zamanlarını daha yeni yaşamaya başlayacak:)
      İyi haber ise, bugünler geçecek. Zor günler nefes alan hiçbir insan için bitmez aslında. Sadece zor zamanlara olan yaklaşımlarımız değişir ki bu da aslında hayat okulunun en zor sınavıdır. Bu sınavı geçen mutlu yaşar diye düşünüyorum:)
      Mutlu olmanın bir seçim olduğunu öğrenecek yakında Deniz:)

      Sevgiler canım...

      Sil
  7. İyi şeyler zor zamanların ardından geliyor. Sanırım iyileri haketmek için o zamanları geçirmemiz gerekiyor. Deniz için gelen güzellikleri merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hayata karşı olan yaklaşımımız değişiyor. Hayat hep aynı. İyi günler de var, mutlu günler de... Zor zamanlar da var, kutlamalarla dolu günler de...
      Yeter ki biz hayatı olduğu haliyle kabul edip, olanlara karşı yaklaşımımızı gözden geçirelim.
      Şükredecek aslında ne çok şey olduğunu görelim. Onlar her yerde var, sadece bizim onları görmemiz gerek galiba...

      Hayatı tanıyınca daha da çok sevdim:) Artık çok iyi iki dostuz, önceden sıkı düşmanlar olsak da... :)

      Sevgiler canım Deniz'im...

      Sil
  8. Benim tanıdığım Deniz hayatla barışık çoook güçlü bir kadın. Yüzündeki huzur da bu yüzden olmalı.
    Sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Elif'im, çok teşekkür ederim...

      Bugün senin son tarifini yapacağım, sonucu bildiririm:)
      Sevgiler sanada canım arkadaşım...

      Sil
  9. Canım,
    eksik olan benim,sadece yüreğinin yorgunluğunu akıtıyordu...Ve güçlü kadın olmayı diledi. Bence Deniz çok güçlü ama kendisi bunu bilmiyor.
    Güçlü olmayan biri kolayı seçer o hayata devam ederdi ama Deniz zor olanı seçti. Sonrasını merakla bekliyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için...
      Senin gibi güçlü bir kadından bunları duymak çok iyi geldi bana...
      Çok haklısın, doğru olan yol, kolay olandan daha iyidir...
      Sevgiler gönderiyorum canım...

      Sil
  10. Bir solukta okudum, belli ki deniz için asıl sınav şimdi başlıyor bu güçlüklerin de altından kalkacağına eminim:)hayat da öyle değil mi zaten bize neler getirip neleri elimizden alacağını kim bilebilir ki...Canım Heyyfim kocaman sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elif, haklısın asıl sınav şimdi başlıyor:)
      Hayat hediyelerle dolu gerçekten. Paketi açtığımızda içinden ne çıkacağını bilemiyoruz ama biliyoruz ki hediyenin iyisi kötüsü yoktur, sadece verene teşekkür etmek gerekli:))
      Ben de sana kocaman sevgiler yolluyorum...

      Sil
  11. senin gibi güçlü ve hayat dolu bir kadın tanıdığım için çok mutluyum canım,
    senin hikayeni, duygularını okumak da çok keyifli
    tabi inzanın hayatı yaptığı seçimlerdir
    sen de en doğrusunu yapmışsın
    umarım hep güzellikler bulur seni
    hak ediyorsun
    o güleryüzlü eşine de selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Maviannem, ben de seni tanımış olmaktan dolayı kendimi çok şanslı görüyorum. Mavi mavi bakan o sevgi dolu gözlerin hep güzellikler görsün bu hayatta dilerim ki...

      Eşimin bugün doğumgünü ve bu hediye gibi sözlerini ilettim kendisine, O da sevgilerini yolluyor:)
      Sevgiler canım...

      Sil
  12. Hem cesur hem de doğru kararlar alabılen güçlü bir kadın görüyorum..
    Bu mutluluk sorusunu bende cok sorarım kendime.
    Aslında hepimiz seçtiğimiz hayatları yasıyoruz. Ve mutlulukta aslında ınsanın kendi secimi ,yada şöyle de dıyebiliiz "o hep VAR"
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel özetlemişsin, "O hep VAR"
      Evet hep var. Aramak o kadar yorucu ki, çünkü zaten her an bizimle . Olmayan şey aranır ve bu da olmadığını kabul etmektir.

      Yorumunla verdiğin bu katkıdan dolayı çok teşekkür ederim...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  13. Hayat bazen kötü şeylerle karşımıza çıkıyor. İyi şeylerin değerini bilmemiz için bunlarla yüzleşmek gerekiyor belki de. Önemli olan kararlı olmak ve zorluklarla mücadele edebilmek.

    Senin gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim canım...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  14. Canim Heyyfim, seni bu guzel kararin nedeni ile acikcasi kutluyorum..mutsuz olduklarini bilerek yillarini devam ettiren kadinlarimiza inat kendine yeni ufuklar acan ama calkantili ama durgun sonucta musmutlu koca bir hayatin adimlarini boylece atmissin,,.Yurekli ve can kadin..ben yazma cabalarinda oldugun bitirecegin kitabi bekliyorum:)) sevgilerimle ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'im, sen ne tatlısın. Yüreğinin o sıcacık halini yazdıklarınla bile akıtabiliyorsun. Seninle telefonla konuşurken de aynı şeyi hissetmiştim.
      Senin gibi sıcacık bir arkadaşım olduğu için çok mutluyum canım...

      Kitabın çıkacağı günü ben de sabırsızlıkla bekliyorum canım:)
      Sana kocaman sarıldım...

      Sil
  15. ya ben hani bir buçuk ay kadar ara vermiştim neler kaçırmışım?
    şimdi şaşırdım tabii...ben şeyde kalmıştım Deniz ameliyat olmuştu..ameliyat iyi geçmişti..sonrasını bilmiyorum:( ama olsun kaldığım yerden yorumuma devam ederim:)) evlilik zor bir konu sanıyorum yani çevremde herkesten gördüğüm kadarıyla söylüyorum, genç yaşta evlenen de, görücü usulüyle evlenen de, çok geç yaşta evlenen de, hangisinin mutlu olacağı belli olmuyor sanırım..yani ben genç yaşta daha üniversite son sınıfta evleneni de biliyorum ama bir süre sonra yürümüyor...zor bir konu...zor...evlenip mutlu olan o kadar az kişi var ki çevremde..ailede...rahmetlilerde...:(

    neyse eline sağlık canım
    bakalım Deniz daha nelerle karşılaşacak?
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'ciğim, aslında evlilik zor olmaktan çok doğru seçim gerektiriyor.
      Ben ikinci evliliğimde mutluluğu buldum. Bence çok basit kuralları var ama ne yazık ki hepimiz için kolay olmuyor bu...:)
      Sana sevgiler gönderiyorum canım...

      Sil
  16. Dişi kuş misali, hiçbir kadın mutsuz bir evliliği haketmiyor. Denizin kararını doğru buluyor ve takdir ediyorum canım sonu her ne olursa olsun, yaşamadan asla öğrenemeyeceğimiz durumlar vardır. Ve hayatta riske etmemiz gereken mutluluğumuz olsa dahi, hamleyi doğru yaparsak Şah Mat.... :)
    Sevgilerimle canımm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şah mat durumuna bayıldım canım:))
      Evet hayatta bazen çok net kararlar almamız gerekebiliyor...
      Benim ilk eşim de çok iyi bir insandı. Birşeylerin yolunda gitmiyor olması, kişilerin kötü olduğuyla ilgili değil, şartlarla ilgili aslında...

      Canım Öznur'um, seni sıcacık kucaklıyorum...
      Sevgiler...

      Sil
  17. yüzüne sebepsiz bir huzur yerleşmemiş, sen onu çoktan haketmişsin de biraz geç yerleşmiş sadece... ama sonrasında verdiğin karar şahane, keyfini sür:))
    seni sevgiyle kucaklıyorum.
    öpüyorum bir de:))
    sevgiler, selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arkadaşım, sizlerle bu keyifleri paylaşmak inan çok anlamlı benim için. Seni tanımış olmak da, ayrıca çok kıymetli. Yorumunu okurken, mimiklerin gözümün önüne geliyor:)
      Sana sıcacık, kocaman sarıldım Asortiklerin en tatlısı:)

      Sil
  18. Sevgili Heyficim,
    uzun süredir okuyamadığım bloğuna geri döndüm.
    Deniz güçlü kız olduğunu, verdiği kararlarla kanıtlamış.
    Evindeki boş olan diğer koltuğuna bir ses, bir nefes beklemiş.
    Taze demlenmiş çay kokusunu paylaşabileceği bir yürek beklemiş.Denizi de aynı özlemle bekleyen başka bir evin içinde ,başka bir boş koltuk olduğunu düşünmemiş.
    Belkide diğer evdeki boş koltuk hala Denizi bekler haldedir.:)
    Dost yazılışı kolay ama kazanılması zor birşey..
    Bence dostlarımızın ağzından çıkan laflara değil ,yüreğinden atılan çığlıklara kulak verelim ....
    Sevgiler

    Berrin

    YanıtlaSil