Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

29 Mart 2013 Cuma

DENİZ-8

Ameliyat günü gelip çatmıştı. Günlerden 6 hazirandı. Bugün, Deniz'in hayatında bir dönem kapanacak, başka bir dünyanın kapıları açılacaktı. Deniz de dahil olmak üzere, kimse bu yeni dönemin gelişinin farkında bile değildi. Herkesin tek odaklandığı, bir türlü bulunamayan AB Rh(-) kandı. Çok sonraları Deniz damarlarında, yüzünü bile görmediği birkaç askerin kanını taşıyacaktı...

Deniz, gözlerini açtığında ilk annesinin sesini duydu. Yanıbaşındaydı, her zaman olduğu gibi...
Annesinin sesi onu yıllar öncesinin tanıdık, huzur veren, sıcacık günlerine götürdü. Yıllar önceki çocukluk hayallerinde kalan ama hala çok yakından gelen "akşam soğuğu çıktı, haydi artık içeriye" diyerek, sokakta arkadaşlarıyla oynayan Deniz'i sıcacık yuvaya davet eden o ses...Yine öyle sıcacık ama biraz endişe doluydu: "Deniz, ağrın varmı kızım?"
Deniz'in çok ama çok ağrısı vardı ama o anne sesi hiçbir ilacın dindiremediği acıların, acı sesini susturmuştu...
Deniz gözlerini açtı, eli hemen göğsüne gitti, dikiş izlerini yokladı fakat hiçbir şey hissetmedi. Durumu fark eden annesi, "ameliyat izin koltuk altında kızım, sana torpil geçmiş doktorun" diyerek gülümsüyordu.
Ağrıları çok fazlaydı. Evet, dikiş izleri koltuk altındaydı ama ameliyatın bu bölgeden yapılabilmesi için göğüs kafesinde çok darbe olmuştu ve kemik ağrıları Deniz'i sabahlara kadar uyutmuyordu. Bir hafta daha hastanede kalması gerekecekti. Taburcu olurken çıkarılmak üzere, bir ucu dışarıda kalan ve diğer ucu kalbe giden bir tel vardı Deniz'in göğsünde. Bu aslında her kalp ameliyatı olan kişide oluyordu, taburcu olurken de çıkarılıyordu. Belki de günde yüzlerce hasta bu durumu yaşıyordu. Bu çok sıradan bir olaydı aslında. Ama Deniz'in aklından hep "ya o tel takılır da çıkmazsa ve içimde kalırsa" korkusu geçiyordu.

Taburcu olacağı gün, genç bir doktor odaya geldi ve teli çıkarmak üzere Deniz'e doğru eğildi, çok kısa bir süre sonra Deniz, doktorun yüzündeki panik ifadesini gördü. Doktor hızlı adımlarla gitti ve beraberinde birkaç doktorla odaya geri geldi.


Aralarındaki kısa tartışma sonrasında doktoru durumu açıkladı: "Çok üzgünüm ama telin bir kısmı içeride kaldı, takıldı. Böyle bir şey nasıl oldu anlamadık, bu telle yaşamak zorundasın artık Deniz. Ama dikkatli ol, başağrısı için bile doktora gitsen bu durumu mutlaka söylemelisin, onun dışında sana bir zararı olmaz bu telin" dedi.
Artık Deniz, kalbinde kendi elleriyle kapıyı açıp, davet ettiği bu telle yaşayacaktı. Ama çok önemli bir soru vardı aklında ve bu soruyu sormak zorundaydı. "Peki, x-ray cihazlarından geçerken, cihaz öter mi doktor bey?" dediğinde soğuk hastane odası kahkahalarla dolmuştu. Ötmeyeceğini öğrendiğinde ise, içeride kalmak üzere inat eden bu telle artık arkadaş olmuştu bile Deniz...
Bu hastane odasından, kalbine tutunmuş bir tel, ruhuna tutunmuş yeni korkularla ayrılacaktı. Hayatın onun için hazırladıkları, yıllar sonra gelecek olan güzel günlerin habercisiydi aslında, sadece Deniz bütün bunlardan henüz haberdar değildi...

Artık, yenilenmiş bir kalp ve alınan her nefesin ne kadar kıymetli olduğunun tecrübesiyle Deniz, evine gitmek üzere yavaşça eşi ve annesinin yardımıyla arabaya bindi.
Üç ay evde dinlenmesi gerekiyordu.
İşte bu üç ayın sonunda Deniz, asla aynı Deniz olmayacak, hayatını en derin izlerine kadar gözden geçirecek ve bir yol ayrımına gelecekti.
Hayatının en zor, ama en önemli günleri başlamıştı artık Deniz için.
Bu dönemin sonunda, hayat ona hediyelerini sunacak ve kendisi de, kalbi de hayatla barışacaktı...

(Devam edecek...)
Heyyfi...

- Posted using BlogPress from my iPad

45 yorum:

  1. Ama ama yine bitti :(( Uzun da olmuş bu seferki ama yine bitti diye üzüldüm. Yalnız Deniz o teli dediğin gibi resmen çağırmış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım resmen çağırmış:))
      Aslında hayatta bizler için, küçücük gibi görünen olayların ardında çok ders gizli. Önemli olan bu dersleri ve sonuçlarını iyi anlamak...

      Kısa süre sonra gelecek bir sonraki canım:)
      Bana verdiğiniz bu kıymetli destek için çok teşekkür ederim Deniz'im...
      Sevgiler canım...

      Sil
  2. Yine harika bir yazı olmuş, ama hemen okuyorum bitiyor:) Yineliyorum Lütfen kitap yaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elvan, bir bilseniz bu destek veren yorumlarınız benim için ne kadar önemli...
      Çok teşekkür ederim canım.
      Bu arada kitabı bir yandan yazıyorum, bunlar blog için yazdığım kısımları ama kitabın bitmesine daha var:)

      Sevgiler Elvan'cığım...

      Sil
  3. Heyyfim canım benim, hakikaten korkularımızı davet ediyoruz. Buna çok inanıyorum artık...
    Canım yüreğine sağlık, yine merakla bekleyeceğim...
    Sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım terazim, hem de nasıl davet ediyoruz. Kapıları ardına kadar açıyoruz ne yazıkki.

      Öpüyorum canım seni, benden de sevgiler...

      Sil
  4. Ay zavallıcık yaaa:((((korktuğu başına geldi:(((böyle bir anda bile şaka yapabilmesi çok güçlü bir kadın olduğunun işareti aferim Deniz'e:) eline sağlık canım, Bücürük ve ben kocaman öpüyoruz...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz adına, teşekkürler canım Müjdem:)

      Seni ve Bücürüğü öpüyorum. Eminim şimdi yine sıcak bir yer bulup, keyif yapıyordur bizim Bücürük:))

      Sil
  5. Nefesimi tutarak okudum. Canim ya. Hayata sartlar ne olursa olsun, pozitif yaklasiyor olmana bayiliyorum. Devamini bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuleciğim, beğenerek okumana çok mutlu oldum. Ne mutlu bana sizlerden bu güzel yorumları alıyorum. Bana çok destek oluyor bu yorumlar, çok teşekkür ederim canım...
      Sevgiler Şuleciğim...

      Sil
  6. Sevgili Heyyfi... Kalemine sağlık. Devamını merakla bekliyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün'cüğüm, çok teşekkür ederim. Umarım devamlarında da keyifle okursunuz.
      Sevgilerimi gönderiyorum canım...

      Sil
  7. Bir solukta okudum ve ameliyatın iyi geçmesine çok sevindim. Telin içeride kalması kötü olmuş :( ama doktorlar zarar vermez diyorsa sorun yok.
    Denizin güzel günler yaşayacağını hissediyorum tüm kötü günler geçicek artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz ameliyat olalı 17 yıl oldu ve sağlığı gerçekten yerinde Aslıcığım. Ama tel ömrünün sonuna kadar onunla kalacak ne yazık ki:)

      Sana sevgilerimi ve teşekkürlerimi gönderiyorum...

      Sil
  8. Ameliyat telaşından sonra birde telin kalmak zorunda olması can sıkıcı ama her şerde bir hayır var derler.Başına ne güzellikler gelecek bakalım.Merakla bekliyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Ben hayatım boyunca bu sözün ne kadar da gerçek olduğunu yaşayarak gördüm.
      Birşey yaşanıyorsa mutlaka bir sebebi vardır, sadece o an için henüz bize ne getireceğini bilmiyoruz.

      Çok teşekkür ediyorum, sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  9. Heyyficim bir çırpıda okudum canım kalemine yüreğine sağlık:)devamını sabırsızlıkla bekliyorum:) öpüyorum canım... Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elif, çok teşekkür ederim. Bu güzel yorumlarınız beni gerçekten çok yüreklendiriyor.
      Ben de öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  10. Deniz'e geçmiş olsun...
    devamını merakla bekliyorum heyficiğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cepaynam, aynaların en güzellikleri göstereni, çok teşekkür ederim.
      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  11. Bak, düşünce gücü işe. Teli görünce çağırmış resmen. Ama o anda bile X-ray cihazından geçerken öter mi acaba düşüncesi çok hoş :)

    YanıtlaSil
  12. :))
    Ama bir düşünsene canım, her geçişte öttüğünü. Anlatamazsında adamlara. Emin olmak için artık birde ultrasona alırlar:)))))

    Düşünce gücünü gerçekten çok ciddiye almak gerekiyor...
    Öpüyorum canım....

    YanıtlaSil
  13. Heyacan içinde bir solukta okudum. Telin kalması doktor hatası büyük ihtimal değil mi? Öff ya artık iyi ve güzel günlerin gelmesini umut ediyorum. Galiba da öyle olacak. Sana çooook şanslı bir yeni hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Maalesef Deniz'in hayatının bir bölümünde yazabilecek pek fazla güzel anısı yok İlhan.
      Ama yaşadığı bu zor zamanlar ona hediyesini sunacak ve herşeye değecek:)
      Sevgiler gönderiyorum sana...

      Sil
  14. Heyecan yaptim valla arayi açmayalım lütfen:)
    Herzaman güçlü durmak , hayata olumlu bakmak en zorudur , sen basarmıssın.......
    Sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...
      Bazen elinden gelen birşey olmuyorsa, mecbur kalıyorsun güçlü kalmaya galiba:)
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  15. pozitif düşünmek nasıl olayları çekiyorsa negatif düşünme de aynı etkiyi yapıyor, ben buna çok inanırım...ne sevindirici ki zararı olmamış bu telin...
    bekliyorum devamını dört gözle :))

    güzel günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.

      İyiyi de kötüyü de biz çekiyoruz aslında hayatımıza...

      Sevgiler canım...

      Sil
  16. ÇELİK GİBİ DENİZ OLMUŞ ,BİR KAÇ GRAM FAZLA ÇEKER KANTARDA ,TABİ BU ŞAKASI .HER İŞTE BİR HAYIR VARDIR CANIM,CANIM,CANIM .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Mazes sen çok tatlısınnnn:)
      Öpüyorum canım seni...

      Sil
  17. tel için daha iyi şeyler düşünemezmiydin acaba??
    aklından geçen başına gelmiş canım benim.
    sen gücünü bundan sonra topladın sanıyorum, ama olsun acele etme beklerim ben yazının devamını!!! :))
    öptüm seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Evet canım keşke başka şeyler düşünseydim:)

      Güç toplanacak yakında:)
      Ben de öpüyorum canım Asortiğim...
      Bursaya sevgiler...

      Sil
  18. bir taraftan hüzünleniyorum okurken bir taraftan da gülüyorum ama soru çok yerinde olmuş;) günümüz şartlarını düşünürsek bir tek evlerimize girerken x ray ler yok dimi ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz'in ameliyat olduğu yıllarda, x-ray cihazları bu kadar yaygın olmamasına rağmen ilk aklına bu geliyor olması ilginç tabii:)

      Sevgiler sana annelerin en tatlısı:)

      Sil
  19. sevgili Heyyfi ziyaretin ve duaların için teşekkürler.Denizin hikayesinin başını kaçırmışım şimdi onları okuycam, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehtap'cığım.
      Sevgilerimle...

      Sil
  20. Kesinlikle canım alınan her nefesin ne kadar kıymetli olduğunu, ne yazıkki başımıza gelen negatif olaylar sonucu hatırlıyoruz. Yaşam mücadelesi bir çok duyguyu alıp götürüyor içimizden, sertleşiyoruz, katılaşıyoruz. Deniz için durum nasıl olur bilmiyorum ama bekliyorum güzel günler kapıda hissediyorum :)) canımm Heyyficim!
    Sevgiyle kucaklarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, çok teşekkür ederim...
      Ben de seni sevgiyle kucaklıyorum...

      Sil
  21. yağmurlu da başlasa güzel hafta dilerim canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mazesim, sana da canım. Yağmurlu havalarıda çok severim ben:)
      Öpüyorum canım seni...

      Sil
  22. Nasıl bir keyif nasıl bir tat aldım yazdıklarınızdan anlatamam, her bir detay sanki gerçekten de yaşanmış gibi etkileyici, çünkü hemen içine alıveriyor cümleleriniz insanı, sanki hemen oracıkta, o insanların arasındaymışım gibi gerçek! Hayran kaldım. Kaleminiz yüreğiniz dert görmesin, paylaştıklarınız cidden kayda değer güzellikte yayınlar. İnsanın kendini kaptırmamsı imkansız:) Sevgiler:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınız bu sabah bana çok iyi geldi:)
      Bu güzel destek için çok teşekkür ederim. Sizlerden gelen bu destek beni çok motive ediyor.

      Bu arada, bloğunuzda paylaştığınız fikirleri takip ediyorum. Ellerinize sağlık...
      Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  23. Aldığımız her nefesin kıymetini bir şeyler yaşayınca daha iyi anlıyoruz değil mi?
    Denizin o anda bile ve o yıllarda çok bilinmemesine rağmen,x-ray olayını sorması muhteşem bir fikre sahip olduğunu gösteriyor.
    Yazını okumaya başladığımdan beri denize hayranlığım artıyor canım:)
    Denizin hediyeli güzel günlerini merakla bekliyorum.
    Mutlu musmutlu hafta sonu dileklerimle sevgilerimi bırakıyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seval'ciğim, Denizin bu ameliyatı yaşadığı yıllarda, mağazalarda ve bir çok yerde aslında bu cihazlardan vardı. Neyse ötmemesi iy olmuş, aksi olsa nasıl olurdu düşünsene:))))

      Güzel sözlerin çok teşekkür ederim canım.
      Sevgiler...

      Sil