Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

9 Mart 2013 Cumartesi

DENİZ-6

Deniz, elinde küçük bir valizle büyük bir şehirdeydi artık.
İlk aylar, başvuru yapmış olmasına rağmen yurt listesinde adını görememişti.


Geçici bir süre, o güne kadar hiç görmediği, tanımadığı uzaktan akrabalarının evinde kalacaktı.
Firdevs hanım, kızını ilk günlerinde yalnız bırakmamak için Ankara'ya gelmişti.

Deniz üniversiteyi kazanınca babası Selim bey, emekli maaşını tüm aileye yetiremeyeceğini anlamış, yaşadıkları şehrin sanayi sitesinde küçük bir çay evi açmıştı.
Deniz, okuyabilmesi için babasının bardak bardak çay sattığını biliyor ve bu durum omuzlarına ayrı bir sorumluluk yüklüyordu. Okulunu başarıyla bitirmeli ve ailesine destek olmalıydı.
Bu duygu Deniz'i başarılı bir öğrenci yapacaktı.

Deniz artık genç bir kızdı. Ankara'ya gelirken getirebileceği çok fazla kıyafeti yoktu. Ailesinin de gücü ancak okul masraflarına yetiyordu.
Teyzesi, kuzenlerinin kıyafetlerinden birkaç tane vermişti. En çok da, son zamanlarda çok moda olan jean pantalon mutlu etmişti Deniz'i. Gerçi biraz büyük gelmişti ama, hiç olmamasından daha iyiydi.
Firdevs hanım kızına yeni kıyafetler alamadığı için çok üzgündü.
"Kıyafetlerim yeterli anne" dedi Deniz, "sonra alırız yenilerini."
Kızının bu düşünceli tavrından ötürü çok duygulanmıştı annesi.
Deniz, tanımadığı bir evde ilk kez bu kadar uzun süre kalmak zorundaydı.
Kaldığı evin, kendisinden birkaç yaş küçük iki kızları vardı. Okulun ilk günü bütün aile ile birlikte Deniz de erkenden uyanmıştı. Zaten gece de çok iyi uyuduğu söylenemezdi.


Kahvaltı için mutfağa gitti. Evin babası kızların bardağına süt dolduruyordu. Kendi babasını hiç böyle görmemiş, bir babanın kızına kahvaltı hazırlama fikrine çok şaşırmıştı. Denizlerin evinde babası sadece yemek yemek üzere masaya otururdu. Kızların babası sıcacık bir sesle Deniz'e de masaya oturmasını ve sütünün hazır olduğunu söyledi. Deniz hiç tanımadığı, çok yabancı ama güvenle dolu olan bu sesi o kadar çok sevmişti ki, uykusuz geçen gecesini unutmuş, bu sıcak sese itaat etmeye karar vermişti. Bu sıcak davet, Deniz'e kendini bu eve ait hissettirmişti. Ta ki kızlar kendi aralarında gülüşmeye başlayana kadar...
Kızların güldüğü, Deniz'in kıyafet tercihiydi. Kuzeninden gelen pantalonun içine bluzunu sıkıştırmış, beline de bir kemer takmıştı. Kızlar bir yandan bu kombine gülüşüyor, bir yandan da Deniz'e doğru kombinin sırlarını veriyorlardı. Bluzu pantalonun dışına çıkartıp bir adım geriye giden küçük kız kardeş, "böyle daha iyi oldu" dedi, Deniz'i şöyle bir süzerek. Yine de sonuç çok tatmin etmemişti kızkardeşleri...

Deniz o gün çok mutluydu. Sonunda yurt listesinde adını görmüş, bir haftaya kadar yurda yerleşebileceğini öğrenmişti.

Bazen bazı kapılar kapandığında, arkamızı dönüp bakma gereği duymayız ve kapının ardında bıraktıklarımıza teşekkür eder, yeni açılacak olan kapının bize neler getireceğini heyecan ve biraz da korkuyla beklemeye koyuluruz.
Deniz de kapılarını kendisine açtıkları için minnettar olduğu bu evden artık gidiyor ve önünde yeni açılmış olan kapının korku ve heyecanını yaşıyordu.


Aradan 5 yıl geçmiş, Deniz mezun olmuştu. O yıllarda çok önemli tecrübeler edindi. Hayat, mükemmel kurgulanmış bir yap-boz; bize düşen ise, doğru parçaları doğru yerlere yerleştirerek, anlamlı bir resim ortaya çıkartmak diye düşündü... Zamanla öğreneceği başka birşey daha vardı Deniz'in; bazı parçaların doğru yerini bulmak için, çok fazla hatalı deneme yapması gerekiyordu. Bu resim, böyle anlam kazanıyordu...

Elinde küçük bir valizle geldiği büyük şehirde, sürekli yeni yönlerini keşfettiği biriyle tanışmış ve bundan heyecan duymaya başlamıştı. Bu kişi kendisinden başkası değildi. Aynaya baktı ve "ya seni tanıma fırsatı bulmasaydım" dedi, saçını sağa doğru parmaklarıyla yapıştırdı, dudağının kenarına taşmış olan rujunu temizledi, aynaya bir gülücük fırlattı ve yakında olacak düğünü için gelinlik provasına doğru yola çıktı...

(Devam edecek...)
Heyfi...
- Posted using BlogPress from my iPad

51 yorum:

  1. Biraz burkuldum okurken..Devamını merakla bekliyorum heyficim..Etkileyici..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Deniz gelinlik provasına gitti, bakalım neler olacak:)
      Beni mutlu eden bu yorumun için çok teşekkür ederim canım.
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Hayat hiç adil değil, kimi ağzında gümüş kaşıkla doğuyor, kiminin Deniz gibi babası emekli olduktan sonra bardak bardak çay satıyor (gerçi namusuyla çalışıyor, taktir ediyorum o ayrı, hatta benzer bir çaycımız vardı vaktiyle çalıştığım iş yerinde, iki oğlunu tıpta okuttuğunu gururla söylerdi, şimdi umarım çok rahattır ve emekli olmuştur) kuzenlerinde zorluklar, kötü şeyler yaşamamasına sevindim...
    eline sağlık heyficim bakalım daha neler olacak...?
    sevgiler, öptüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz, babasının ve ailesinin onun için yaptıkları fedakarlıkları bildiği için, bu onu başarılı olmaya zorlamıştı. Belki de zor zamanlar bize çok şey öğretiyor.

      Akrabalarının evi olmasaydı çok zor olacaktı Deniz için. Çünkü kalacak başka yeri yoktu. Onları hep gülümseyerek anacak:)
      Sevgiler canım. Seni ve Bücürüğü öpüyorum...

      Sil
  3. Yaşanan zorlukların insanı çabuk olgunlaştırdığına ve hayata başka gözle bakmasını sağladığına inanıyorum.Yaşadıkların senide erken olgunlaştırmış galiba,devamını merakla bekliyorum Heyyficiğim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kesinlikle katılıyorum Mehtap'cığım. Çocuklara olabilecek en kısa sürede sorumlulk verilmeli. Bu çocukları daha güçlü yapıyor...

      Sevgiler canım...

      Sil
  4. Heyyfim,
    gelinlik provası mı, aman Allahım sabırsızlandım.
    Gönlüne sağlık:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveettt Elif'im:))
      Önümüzdeki yazıda Deniz evleniyor:))

      Teşekkür ederim canım...
      Sevgiler...

      Sil
  5. Deniz hiç kolay şeyler yaşamamış belli ki:( ama onu bu zorluklar hiç yıldırmamış.Hikayenin devamını sabırsızlıkla bekliyorum... Öptüm canım çokk:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yaşadıkları çok fazla kişinin yaşadıklarından farklı değil Elif'ciğim ama Deniz'in şansı, bu zor zamanların kıymetini bilmek olmuş sanırım:)
      Ben de seni öpüyorum canım...
      Sevgiler...

      Sil
  6. akşam,akşam ağlattın beni canım...

    YanıtlaSil
  7. Bu hayatta yaşam savaşı vermek ve heyecanla kurduğun umutlarını yaşatmaya çalışmak çok zor.Hele ki gün gelip hiç bilmediğin bir şehirde hayatı öğrenmeye başlıyorsan sınavların pek kolay olmaz.Devamını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili günlük sahibi, belki de Deniz'in aldığı en önemli ders, hayata karşı savaşmayı bırakıp, hayatla birlikte hareket eden bir takım arkadaşı gibi olmaktı.

      Yorumun için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  8. :(((( merakla devami bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  9. Yine büyük bir zevkle okudum ve öyle sanıyorumki öykü daha da zenginleşecek, zira Deniz farklı sulara yelken açıyor yani evleniyor :)) bambaşka bir boyut...
    Yüreğine sağlık Heyyfimmm...
    Sevgiler, selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, Deniz artık başka sulara hatta okyanuslara yelken açıyor:))

      Teşekkür ederim canım..
      Sevgiler...

      Sil
  10. Aslında Deniz'in hikayesini hatırlıyorum, yanlış bir şey yazmamak için geriye dönüp okudum bazı bölümleri tekrar.
    Yeni bir hayatın getireceği heyecanı dolu dolu yaşıyor Deniz. Çok duygulanarak okudum merakla bekliyorum devamını ve hayatın ona neler getireceğini.
    Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Aslı, doğru hatırlıyorsun. :)
      Daha öncede bu hikayelerden bahseden yazılar yazmıştım.
      Hissettiklerimin sizlere de ulaştığını bilmek beni çok mutlu ediyor. Tekrar yazabilmek için güç alıyorum sizlerden bu şekilde. Bu yorumlarınız benim için o kadar kıymetli ki anlatamam.
      Çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle...

      Sil
  11. Güzel hikaye çokta iyi gidiyor.:) Bence Deniz esas şimdi büyüyecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Nilgün, artık büyüme zamanı geldi Deniz'in:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  12. Bilmiyorum neden baştan sona tüylerim diken diken olarak okudum. Güç ama hep doğru yöne giden bir yaşam savaşı bu. Artık sana Deniz diye hitap edebilir miyim bilmiyorum? Deniz senin yaşamın bunu biliyoruz ama isim sembol olabilir. Merakla bekliyoruz devamını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz için bu günler ve sonrasında gelecek olan günler aslında hediye gibi. Çünkü çok şey öğrenecek ve zamanı geldiğinde bu günleri için şükredecek.
      Deniz, babamın bana vermek istediği isimmiş ama daha önceki biraz benden yazılarımda bahsettiğim gibi, anneannemin ismi verilmiş.

      Bizler birbirimizle çok farklı bir bağ kuruyoruz İlhan. Beni belki de en yakın arkadaşlarımdan bile daha iyi tanıyorsunuz. Sizlerden yorumlarınızla gelen bu destek olmasa yazmaya devam etmem çok zor olurdu. Aksi halde bir paylaşım olmazdı zaten. Sizlere çok ama çok teşekkür ederim. Benim için çok önemlisiniz.
      Sevgilerimle...

      Sil
  13. Hayat insana renkli sayfalarını sunuyor, bu renkler bazen sadece siyah olabiliyor, diğer renklerin kıymetini anlamak için ve siyahın da bir değeri olduğunu öğretmek için. Yaşanılan acılar insanı olgunlaştırıyor, bakış açısını genişletiyor...
    Sanırım şimdi güzel günlere yelken açma zamanı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel ifade etmişsin. Kesinlikle katılıyorum.
      Umarım yelken güzel günlere açılır canım:)
      Sevgiler...

      Sil
  14. Hikaye genel itibariyle hüzünlü ama kahvaltı masasını okurken gülmeden edemedim. İki kardeş Deniz'e Kezban muamelesi yapmış ya, eski Türk filmlerindeki kötü zengin kızları hatırladım :))

    Merakla devamını bekliyorum arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))
      Ayucum çok tatlısın:)
      Gerçekten tam da dediğin gibi ama kızlar kötü değil, çocukluk diyelim:)
      Kezban bölümü çok doğru:))))

      Öpüyorum canım seni...

      Sil
  15. Deniz'in hikayesi beni heyecanlandırıyor.
    Merakla bekliyorum devamını. Ve anladığım kadarıyla hayat Deniz'e çok güzel şeyler getirecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım.
      Deniz'in hayatında güzel şeyler olacak.
      Aslında olan herşeyin bir sebebi var. Bizleri güzel günlere hazırlar:)

      Sevgiler canım...

      Sil
  16. Hikaye tanıdık geldi ucundan azucuk:)
    Bes yıl çabuk gecti hemen gelinliğe geldik, nasıl tanıştılar, aşk nasıl gelişti?
    Bak şimdi ! Çok merak ederim*.*
    Sevgilerim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında birçoğumuz benzer şeyler yaşıyoruz galiba:)
      Aşk olacak ama daha zamanı var:)))
      Sevgiler...

      Sil
  17. heyecanla ötesini bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynaların en parlağı, en tatlısı, teşekkür ederim:)
      Sevgiler...

      Sil
  18. Denizin hayata guzel bakis acisi oldugu surece hersey her zaman istedigi gibi olacaktir. Dugun, gelinlik.... bekliyoruz... Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şule, etrafımızda olup biteni bazen kontrol edemeyiz ama bu olup bitene verdiğimiz tepkileri ve sonuçlarını değiştirebiliriz aslında...
      Deniz, hayata küsmek yerine olanı olduğu gibi kabul edip, sonuçlarıyla ilgilendi sanırım:))
      Sevgiler sana Türkiye'den...

      Sil
  19. merakla beklediğim yazı çoktan yazılmış ve ben yeni farkediyorum:))
    gülümseyerek, içine kendimi koyduğum bir yazı dizisi bu. arkası yarın mı acaba heyyfi'cim?:)
    düğün hazırlıklarına başladım ben de:)))) sen gelinlik provasına, ben de kendime ciciler almaya gidiyorum:))
    ve de merakla bekliyorum.
    kucak dolusu sevgiler, selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Canım, hazırlıklar başladı ama çok heyecanlanmamak gerek, Deniz'in işi belli olmaz:))
      Sana da kolay gelsin arkadaşım. Seni kocaman öpüyorum canım...
      Selamlar ve sevgiler...

      Sil
  20. ben bu hikayeyi çok sevdim
    ne kadar içten ve sıcak yazmışsın
    devamını merak ediyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavianne, çok teşekkür ederim. Bu destekleyen yorumlarınız bana çok iyi geliyor:)
      Yakında Deniz-7 geliyor olacak.
      Sevgilerimle...

      Sil

  21. Yaşamımızda farklı farklı perdeler açılarak,neler getireceği bilinmiyor canım.
    Deniz kuvvetli bir kişiliğe sahip bunu biliyorum.
    Devamını da merakla bekliyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bilinseydi sanırım yaşamak çok sıkıcı olurdu Seval'ciğim...

      Deniz adına ben teşekkür edeyim:)
      Sevgiler canım...

      Sil
  22. canımm heyecanla bekliyorum devamını:)......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben deeee:)
      Heyecanla yeni yazıyı yayınlamayı beklyorum ama bir türlü fırsat bulamadım canım...
      Aslında yazılar hazır ama, son aşamaları için fırsat bulamadım:)
      Sevgiler canım...
      Annelerin en tatlısı:))

      Sil
  23. Canim Heyyfim firsat buldum kacamak yaparak kisaca merhaba deyim dedim...sarildim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, face de gördüm nerelerde olduğunu:)
      Sıra bize gelsin diye bekliyorum sabırsızlıkla...
      İyi tatiller....
      Öpüyorum seni canım...

      Sil
  24. neşeli hafta dilerim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımıniçi Mazes'im, sana da süper bir hafta dilerim.
      Ben bu haftaya çok enerjik başladım, keyfim yerinde. Umarım hepimiz için her daim böyle olur.
      Öpüyorum seni canım Mazes'im...

      Sil
  25. en son yazdığınız yazının yorumunda söylemiştim yazılarınızın hepsini okuyacağımı bu posta kadar geldim ve yazılarınıza bayıldım çok özgün hepsi bu arada isminizi de öğrenmiş bulunmaktayım memnun oldum böyle tanıştığımıza denizin hikayesi çok güzel vede anlam dolu gönlünüze kaleminize sağlık ben kaçıyorum okumaya devam sevgiyle kalın hep olurmu

    YanıtlaSil