Neden "Çayım taze..."?

Aklıma geldiğinde içimi ısıtan bazı anlar vardır.
Bunlardan çocukluğuma dair hatırladığım; annemin, sabahtan akşama kadar sokaklarda oynadığımızda ve heryerimiz toz-kir içindeyken, bizi içeriye alma çabasıyla seslenişidir: "Çocuklaaar, hadi artık akşam soğuğu çıktı, içeriyeeeee!!!"
Artık akşam soğuğu çıkmıştır, bundan korunacağımız, ısınacağımız, temizleneceğimiz yuvaya çağrılmaktır bu. Güven verir, huzur verir, içimi dinginleştirir. O günlerde de, şimdi de...
Artık yetişkinim. Beni akşam soğuğu çıktığı için eve çağıran ses yok. Hâlâ zaman zaman akşam soğuğu çıkıp, üzerime bir hırka almam gerekse, içim ısınır, güvende ve huzurlu hissederim. Sanırım örgü örmeye başladığımdan beri, bu yüzden hep hırka örüyorum:)
Annem'e Sevgilerimle...

Gelelim bugüne...
Büyüyünce içimi ısıtan cümlelerden biri; telefonun ucundaki bir dosta,
"Çayım taze, sıcak simitleri al gel" demek...
Bu cümle benim için dostluk demek, huzur demek, paylaşmak demek, hadi gel demek, gel de iki lafın belini kıralım demek. Davet eden de olsan, edilen de, ne fark eder ki?
Çayım taze...
Hadi alın sıcak simitlerinizi, peynirlerinizi, gelin bloğuma, iki lafın belini kıralım :)

Heyyfi

26 Ocak 2013 Cumartesi

DENİZ-2

Deniz, bahçedeki evin tek kızıydı. Kendinden 3 yaş büyük bir abisi, bir de küçük kardeşi vardı.
Anneleri Firdevs hanım evlendiğinde, babası kızına çok düşkün olduğundan, yanından uzaklaşmasınlar diye kendi evlerini yapmaları için onlara bahçeden bir yer vermişti.
Firdevs hanım ve eşi bu bahçede, iki odalı, küçük ama huzurlu bir yuva kurmuşlardı.


Bir bayram günü annesi Firdevs hanım, abisi henüz 2 yaşındayken, bebeğine uçan bir balon almıştı. Küçük çocuk, elinden balonu kaçırıp, ardından bakarken sırtüstü düşmüş ve hiçbir tedavi yavaşlayan zihinsel gelişimi için çözüm olmamıştı.
İlk bebeğinin yaşadığı bu acı olay, Firdevs hanım'a ikinci bir bebeği düşündürmemişti bile...
Bir gün hamile olduğunu farkettiğinde dünyası sanki altüst olmuş ve ilk bebeğe nasıl bakacağını bile bilemezken, vakitsiz gelen bu ikinci bebek onu çok korkutmuştu.
Bu çocuğu doğurmama kararı almış fakat sonraları bebeğine kıyamamış, yıllar sonra da "seni iyi ki doğurmuşum" diyeceği Deniz'i dünyaya getirmişti.

Oğullarının okul çağı gelmişti.
Evlerinin çok yakınındaki bir ilkokula başlamıştı.
Firdevs hanım, oğluyla birlikte hergün okula gidiyor, onunla aynı sıraya oturuyor, okuma yazma öğrenmesine yardımcı oluyordu.
Diğer çocuklarla aynı sınıfta olması çok zor olduğu için okul yönetimi, Firdevs hanımın bu durumunu kabullenmişti.
Sınıfın yazılısı olduğunda, diğer çocukların dikkatini dağıtmasın diye, Firdevs hanım oğlunu alıp dışarıya çıkartıyordu.
Zaman zaman, küçük oğlu diğer çocuklar tarafından rahatsız edildiğinde Firdevs hanım çok üzülüyor ama okuldayken güçlü duruşundan da hiç ödün vermiyordu. Çoğu zaman eve döndüklerinde yatak odasına kapanıp uzun uzun ağlıyordu. Oğlunun bu durumu için hep kendini suçluyor ve o balonu alıp oğluna getirdiği için kendini bir türlü affedemiyordu.

Deniz, her kız çocuğu gibi babasına hayranlık duyardı. Perşembe günleri babasının izin günleriydi. Bu günleri iple çeker, babasıyla vakit geçirmenin hayallerini kurardı.


Babasının en çok sevdiği şey tahin helvasıydı. Annesinin tabağa koyduğu helvayı masaya, babasına getirmek en sevdiği işti. Çünkü babası ona o kadar sevgi dolu bakardı ki, bu bakış Deniz için su, hava kadar ihtiyaç halini almıştı. Bu bakışı gördüğünde Deniz, zafer kazanmış bir şampiyon gibi hissederdi.
Deniz'in babası Selim bey, 11 çocuklu bir ailenin en küçük oğluydu. Babası tarafından pek sevgi görmemişti. O da çocuklarına sevgisini çok dikkatli gösteriyor, bu yaklaşımın da onların iyiliği için olduğunu savunuyordu.
Bunun içindir ki Deniz, helva getirmenin karşılığında, babasından aldığı bu teşekkür bakışının ne kadar değerli olduğunu çok iyi biliyordu.
Deniz, hayatı boyunca, ne zaman tahin helvası yese zihni ona bir şampiyon olduğunu fısıldayacaktı...

Akşam olmuş, ev halkı yemek masasına oturmuştu.
Selim beyin, "yarın bayram, erken yatalım bu akşam, kurbanı kesmek için Ahmet'e söyledim o gelecek. Şimdiden Allah kabul etsin diyelim..." sözleri ile Deniz heyecanı hepten arttı. Yarın bayramdı ve annesinin aldığı yeni elbisesini giymek için sabırsızlanıyordu.
Başını yastığa koydu, huzur ve mutluluk karışımı duygularla, hemen uyudu.
Yarın bayramdı, dinlenmek gerekirdi...

- Posted using BlogPress from my iPad

50 yorum:

  1. Allah hiç kimseyi evladı ile sınamasın çok zor bir durum.Ellerine sağlık devamını çok merak ettim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehtap'cığım:)
      Benden de kocaman sevgiler sana...

      Sil
  2. canım benim....deniz büyümüş,çok tatlı bir kız olmuş ve en sonunda çok ,çok mutlu olmuş .Sevgi veren bir gün o sevginin karşılığını alır tatlım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsın Mazes'im. Çok doğru gerçekten.
      Ne verirsek onu alıyoruz geriye...
      Sevgiler canım...

      Sil
  3. Bir anne için en zor, en dayanılmaz acı çocuğunun fiziksel, zihinsel tedavisi olmayan bir hastalığı, rahatsızlığı olmasıdır sanırım:((çok üzücü ....bakalım neler olacak heyfi'ciğim?
    Bücürük'le sevgilerimizi bıraktık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Müjdeciğim, gerçekten de öyle. Çok zor.
      Seni ve Bücürüğü de öpüyorum canım...
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. oy kıyamam ben ellerine sağlık kuzum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Çok teşekkür ederim canım...
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. Merhaba Heyficim,
    Harika ve akıcı dille yazılmış hikayen için eline yüreğine sağlık,devamını da okumaya gelicem inşallah.

    Heyficim,bloğumda ki beni üzen sorunlar nedeniyle ziyaretim gecikmeli olduğu için kusuruma bakmazsın inşallah:(
    Bloğuna gelmişken bir bardak dostluk ve sevgiyle demlenmiş çayından alıyorum.
    Yerine dostluk ve sevgiyle yapılmış çörekotlu poğaçalarımdan bırakıyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlısın Seval'ciğim. Teşekkür ederim poğaçalar için:))
    Az, çok biliyorum canım yaşadığın sorunları. Çok üzücü gerçekten. Emek hırsızlığı bence en acımasız olanı.
    İnsanlar emek vermedikleri şeylerden aldıkları tebriklerle nasıl beslenebilirler hiç anlamıyorum.
    Geçmiş olsun sana canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Heyyfim, denizler gibi engin yürekli Heyyfim...
    Sevgiler gönderiyorum sana....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Elif'im, çok teşekkür ederim...
      Çayyolundan da sana kocaman sevgiler gönderiyorum...:)

      Sil
  8. En zoruda belki aile içindeki sevgi, saygı ve iletişimi sağlayabilmek canım, çünkü bir şey var ki onları seçemiyorsun!!!
    Güzel öyküler canım kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kesinlikle katılıyorum canım...
      Beğenmene çok sevindim.
      Sevgiler senfonilerin en lezzetlisi...:)

      Sil
  9. Çok güzel bir hikaye... Devamını sabırsızlıkla bekliyorum, eline yüreğine sağlık Heyficim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'ciğim, çok teşekkür ederim.
      Bu güzel yorumlarınız beni çok mutlu ediyor:)
      Sevgiler canım...

      Sil
  10. Canim heyyfim..Mazes in dedigi gibi Deniz buyumus sevgi dolu mutlu biri olup tum mutlulugunu ve pozitif enerjisini herkeslere dagitir olmus:)) Canim..merakla bekliyorum, bu arada Seval in pogcalarindan bende elimi uzatip aldim ve senin cayindan:)) sarildim kocaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Dostların canı, afiyet bal şeker olsun.
      Canım, böyle düşünmeniz benim için çok anlamlı ve önemli. Çok teşekkür ederim hepinize.
      Heyyfi, mutlu oldu:))

      Sil
  11. heyyfi'cim en heyecanlı yerlerde kesiyorsun, allahtan fazla uzun tutmuyorsun arayı:)) kalimene sağlık canım benim, heyecanla okuyorum. ama sen kitap olarak birden çıkarsan da öyle okusak olmaz mı acaba?;)
    öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asortik'ciğim, olabildiğince kısa kısa yazmaya çalışıyorum. Blog yazılarında uzun olunca sanki okuyucuyu sıkar gibi düşünüyorum. Bunun için de parça parça yayınlıyorum.
      Bu arada kitap yazımı devam ediyor. Belki burada yayınladıklarımdan parçalar koyabilirim ama kitap farklı detaylar içeriyor.
      Burada yayınladıklarım, blog için yazdıklarım.
      Sonuçta kendi hikayem olduğu için, buradakilerden de yer yer alıntılar olabilir kitapta:)
      Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım.
      Sevgilerimle...

      Sil
  12. Kalemine sağlık (Yalan Dünya'daki Zahter gibi oldum :)

    Heyyfim yoksa bu benim bildiğim bir öykü mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zahterlerin en tatlısı:))
      Evet canım, bildiğin bir öykünün farklı anlatımı. Biraz benden bölümlerinin birinde anlatmıştım.
      Daha önce seninle kahve içerken de konuştuğumuz bir konu aslında.
      Öpüyorum seni tatlı ayucuğum...

      Sil
  13. ben geldiimmmm::) Kahvemide yudumlayarak bu güzel hikayeni okudum..Eline yüreğine sağlık Heyficim..Güzel insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arseli'ciğim, afiyet olsun.:)
      Senin gibi kalemi güçlü birinden bu güzel sözleri duymak beni çok mutlu etti.
      Teşekkür ederim canım...
      Sevgiler...

      Sil
  14. Evet canım, kahve muhabbetinden hatırladığım için sorayım dedim.

    Ne zaman geliyorsunuz İzmir'e tekrar? Kahve muhabbetimizi özledimmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arkadaşım, inan o kadar özledim ki seninle sohbet etmeyi.
      Şu sıralar ufukta İzmir görünmüyor. İzmir ekibi ile Bursa'ya gidiyoruz şubatta.
      Sen çok iyi bir arkadaşsın canım, ben de çok istiyorum en kısa zamanda seni tekrar görebilmeyi.
      Öpüyorum seni canım ayucum...

      Sil
  15. Hikayelerin cok güzel olmus , eline yüreğine saglık...
    İçim titredi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim.
      Çok mutlu oldum:)
      Sevgilerimle...

      Sil
  16. Sevgili Heyyfi, öykü nefis, minik Deniz büyümüş ve hayatımıza bir şekilde girmiş, iyi ki de hayatıma girmiş, onu tanımaktan çok keyif alıyorum...önceki öykülerden aklımda kalmıştı ama soramamıştım, minik Deniz in abisini merak ettim...neyse sabredeyim biraz daha :))
    kitap yazıyor olmana çok sevindim, bu ayrıntı biraz daha yaklaştırdı seni bana, ben de yazmakla yazmamak arasında bir yerlerde gidip geliyorum uzun zamandır, yazılan ve yırtılan kağıtlar, bir kararsızlık yani biraz cesaretsizlik, sanırım bu geçici bir dönem, sabırla bekliyorum başlangıç kelimemi...çok çok özür, çok yazdım, öykünün devamını ben de bekliyorum herkes gibi...güzel bir hafta geçirmen dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgilimeslektaşım, (kimyagerlik tarafından:)), eminim "o zaman" geldiğinde, ilk cümlen aniden beliriverecek. Bana öyle oldu çünkü. Tek istediğim, benden sonrası için, tecrübelerimden geriye birşeyler bırakabilmek.
      İlk cümleni kurduğun haberini sabırsızlkla bekliyorum.
      Doğru zaman, geldiğinde bunu hissedeceğine eminim.
      Sevgilerimle canım....

      Sil
  17. Heyyfi lütfen arayı açma, ne güzel bir insansın sen.

    YanıtlaSil
  18. Elvan'cığm, çok teşekkür ederim. Sizlerle paylaşabilmek en güzeli. Hepiniz benim sırdaşlarım gibi oldunuz.
    Seni sevgiyle kucaklıyorum canım...

    YanıtlaSil
  19. Bu hikayeyi biliyorum daha önce değişik bir şekilde anlatmıştın. Hüznlü bir yaşam ama bu yaşamdan mutlu, her olayı iyi yönleriyle gören pozitif enerji yüklü ve bunu karşısındakilere de gönderen bir güzellik çıkmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan, çok teşekkür ederim. Sizlerden gelen bu güzel ve içten yorumlar bana çok iyi geliyor.
      Evet daha önce de farklı bir yazıda paylaşmıştım. Şimdi hikayeyi seri yazılarla anlatmayı isterim.
      Sevgilerimle...

      Sil
  20. Ayy çok heyecanlandım ben ama
    sonunu merak ediyorum heyyfi
    her gün gelip bakıcam:)
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Şirinem, elimden geldiğince yeni yazıları eklemeye çalışıyorum.
      Çok teşekkür ederim canım bu güzel yorumun için...
      Sevgilerimle...

      Sil
  21. Takipteyim :)
    Sevgiler Heyyfim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım Deniz'ciğim...
      Sevgiler...

      Sil
  22. Cenim Heyyfim, nasilsin..Yogun donemde oldugunu biliyorum..umarim keyifler yerindedir?/ Bir merhaba deyim dedim:)) sarildim..kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifler yerinde canım. Sadece çok yoğunum.
      Sarıldım ben de canım...

      Sil
  23. Heyyfi ciğim merhabalar, demek istedim bana göre uzun saılabilecek bir rapor döneminden sonra yine buralardayım işime başladım bloğumda çok detay girmedim ileri derece bronşit oldum hemen öncesinde de sol ayağımın iki parmağımı kırmayı başardım 2013 e böyle girdik diyelim çok şükür ki toparlandım. Bloglara evdeyken fazla bakma imkanım olmadı ne güzel paylaşımlar var böyle şimdi bir solukta okudum ve bende sonunu merak etmeye başladım.görüşmek üzere kocaman sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran'cığım çok geçmiş olsun. Umarım bundan sonrasında herşey daha keyifli olur.
      Yazıyı beğenmene de çok sevindim canım. Teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  24. ne güzel bir yere düştüm ben böyle,keyifle okudum devamını merakla bekliyorum.takipteyim.banada beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zerrin, hoşgeldin öncelikle.
      Az önce sultan lokumlarının tarifine baktım gerçekten çok güzeldi. :)
      Güzel yorumun için teşekkür ederim.
      Sevgilerimle...

      Sil
  25. günaydınlar canım,çayın bitmiş galiba,bana bir kahve yaparmısın ,yok olmadı...kııııız ,koş mutfağı ,çabuk kahvemi yap ....şimdi oldu mu?Günün aydın olsun canım,her şeyin iyisine layıksın tatlım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mazes'im çok tatlısın:))
      Çok teşekkür ederim canım.
      Şu sıralar çok yoğun bir dönem benim için. Bu yüzden çok nadir giriyorum buralara:)
      Sevgiler canım Mazes'im...

      Sil
  26. bu hikayeler gerçekmi kurgumu heyficiğim ve çayın hala tazeyse ben geldim.al beni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayeler gerçek Böcüğüm:)
      Çayım burada her daim taze ama ben pek olamıyorum, bunun için buraya gelen dostlar, sağolsunlar kendi çaylarını kendileri alıyor:)
      Bugün hikayenin devamını yayınlayacağım sanırım canım:)
      Sevgilerimle Böcüğüm...

      Sil
  27. Hayrola Heyyfim, çayı soğuttun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Evet biraz öyle oldu Elif'ciğim.
      Çok yoğun günler benim için bu günler.
      Yatılı misafirlerim, dostlarım vardı.
      Şimdi, yeğenlerim gelecek. Ne mutlu bana. Tek sıkıntım buralardan biraz uzak kalmak zorunda kalıyorum. Sizleri özledim. Sanırım bugün yeni hikayeyi yazacağım:)
      Öptüm canım.
      Sevgiler...

      Sil